شناسه خبر : 22901

۲۵۸ سارق حرفه‌ای دستگیر شدند

 ۲۵۸ سارق حرفه‌ای دستگیر شدند

رییس پلیس پایتخت از انهدام ۶۰ باند با ۲۵۸ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار خبر داد و گفت: ۶۷ نفر از سارقان دستگیر شده زورگیر و کیف قاپ و ۶۱ نفر نیز از سارقان منزل و اماکن بودند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی ظهر شنبه در حاشیه برگزاری طرح کاشف که به دستگیری ۲۵۸ نفر از سارق حرفه‌ای اختصاص داشت به خبرنگاران گفت: در این مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ، از مجموع ۲۵۸ سارق حرفه‌ای و سابقه دار،  ۵۶ سارق خودرو و موتورسیکلت، ۲۰ جاعل و ۳۳ نفر از افرادی که در جرایم جنایی مانند قتل، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف فعالیت می‌کردند به همراه ۲۱ محکوم فراری که از اعمال مجازات فرار کرده بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: این افراد تاکنون بالغ بر دو هزار و ۸۷  سرقت اعم از خودرو، موتور، کیف قاپی، منازل و مغازه اعتراف کردند.

وی با اشاره به باندهای دستگیر شده در این طرح افزود: باند ۶ نفره مخوف زورگیری که منجر به قتل ۲ نفر نیز شده در این طرح شناسایی و دستگیر شدند. ، این باند در مناطق جنوب شهر فعالیت می کردند که پس از شناسایی خودرو با خوراندن آبمیوه مسموم به راننده افراد را بیهوش و از خودرو بیرون می‌انداختند و خودرو را سرقت می کردند که متاسفانه در جریان این سرقت‌ها، ۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

رحیمی خاطرنشان کرد: دومین باند نیز یک باند آدم ربای خشن بود که در ۲۴ فروردین یکی از اتباع افغانستان به پلیس مراجعه کرده بود زیرا فرزندش توسط عده‌ای ناشناس ربوده شده بود و فیلمی از فرد ربوده شده برای خانواده ارسال شده که در آن درخواست ۱۰۰ میلیون وجه نقد کرده‌ بودند.

وی ادامه داد: پلیس بلافاصله بعد از اعلام این جرم، مخفیگاه این باند را در قسمت جنوبی کرج شناسایی کرد و هر سه نفر آدم ربا در این عملیات دستگیر و فرد ربوده شده به خانواده بازگشت.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ یادآور شد: طرح کاشف با مجاهدت ماموران پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی بر علیه سارقان، قاتلان، جاعلان، محتکران، قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی به مرحله اجرا در آمد.​

ارسال نظر