شناسه خبر : 22676

هشدار سازمان هواشناسی برای ۲۳ استان

هشدار سازمان هواشناسی برای ۲۳ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود ۲ سامانه بارشی به کشور طی امروز و هفته آینده نسبت به احتمال آب‌‌گرفتگی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ در ۲۳ استان هشدار داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان،‌ قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شرق خوزستان و شمال و نیمه غربی سمنان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در  استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

فردا جمعه در برخی مناطق استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال و غرب خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان و نیمه شمالی فارس رگبار باران گاهی وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

شنبه آینده در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، شرق اصفهان و ارتفاعات سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

از روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، روز دوشنبه در جنوب غرب،‌ غرب،‌ برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  امروز در نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور و فردا در بخش‌هایی از مرکز آسمان غبارآلود می‌شود. شنبه در نوار شرقی، یکشنبه در بخش‌هایی از مرکز و روز دوشنبه در جنوب غرب و مرکز کشور با افزایش سرعت وزش باد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

دمای هوا امروز و فردا در اردبیل و استان‌های ساحلی 6 تا 10 درجه کاهش و از روز شنبه تا دوشنبه آینده به‌تدریج افزایش می‌یابد.

 توصیف سامانه اول: گردوخاک

زمان پایان: جمعه 1401/02/02

نوع مخاطره: کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

پنجشنبه 1401/02/01: لرستان، همدان، سمنان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، قم، البرز، مرکزی، جنوب تهران، خوزستان، ایلام، اصفهان، فارس و یزد.

جمعه 1401/02/02: اصفهان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان شمالی و یزد.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در پروازها، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: احتیاط در تردد بین‌شهری به‌ویژه در جاده‌های کویری، پرهیز از حضور و حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، احتیاط در عبور از حاشیه تابلوهای تبلیغاتی، اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه‌کاره، عدم پارک خودروها اطراف موارد ذکرشده و حفاظت از صنعت کشاورزی و تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تأسیسات حساس به گردوخاک.

توصیف سامانه دوم: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: پنج‌شنبه 1401/02/01

زمان پایان: شنبه 1401/02/03

نوع مخاطره: رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک، رعدوبرق، برخورد صاعقه و تگرگ.

منطقه اثر:

پنجشنبه 1401/02/01: گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، قم، سمنان، مازندران، اصفهان و شمال فارس.

جمعه 1401/02/02: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات و دامنه‌ها در نیمه شمالی کرمان.

شنبه 1401/02/03: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: کاهش دید، احتمال آب‌گرفتگی محلی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بارش تگرگ.
توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی.

  • ناشناس

    ما که بارشی ندیدیم چه برسه به سیلاب

ارسال نظر