شناسه خبر : 22482

دولت هزینه استفاده رایگان از «شاد» را به اپراتورها پرداخت کرد

دولت هزینه استفاده رایگان از «شاد» را به اپراتورها پرداخت کرد

معاون رگولاتوری از پرداخت کمک جبرانی دولت به اپراتورهای ارتباطی بابت جبران هزینه ارائه رایگان ترافیک به سامانه شاد، براساس مصوبه هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی کرونا خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی محمد منتظری گفت: ستاد ملی کرونا در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، با هدف تسهیل دسترسی عادلانه تمامی اقشار جامعه به خدمات آموزشی، جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان و حفظ ارتباط تحصیلی آنها با محیط مدرسه و معلمان، به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، ترافیک مصرفی سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش را رایگان اعلام کرد. بر این اساس مقرر شد هزینه ارائه خدمات رایگان ارائه شده توسط اپراتورهای ارتباطی از طریق کمک‌های دولتی جبران شود.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری افزود: با پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همکاری شورای عالی فضای مجازی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با هدف جبران هزینه‌های ترافیک رایگان اختصاص یافته از سوی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، کمک جبرانی دولت به این اپراتورها تأمین و به حساب آنها واریز شد.

منتظری تاکید کرد: معادل ریالی هزینه ترافیک مصرفی معلمان و دانش‌آموزان در زمان استفاده از سامانه شاد، به منظور حمایت از ارایه‌دهندگان خدمات بخش ICT، پس از بررسی اطلاعات اعلامی مربوط به حجم ترافیک اعلام شده از سوی اپراتورها، محاسبه و پرداخت شد.

وی گفت: به‌دنبال ایجاد شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس و الزام استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان در تعاملات صورت گرفته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش، مقرر شد اینترنت مصرفی سامانه شاد به صورت رایگان محاسبه شود.

ارسال نظر