شناسه خبر : 19812

در چه شرایطی می‌توان از پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی استفاده کرد

در چه شرایطی می‌توان از پوشش لغو سفر بیمه مسافرتی استفاده کرد

رزرو بلیط هواپیما، تور، هتل و… یکی از بخش‌های مهم برنامه‌ریزی برای سفر را تشکیل می‌دهند. معمولا از چند هفته قبل بلیط خریده‌اید. هزینه رزرو هتل یا تور را نیز پرداخت کرده‌اید. حال تصور کنید ناگهان به دلیل یک اتفاق مجبورید سفرتان را لغو کنید. در این مواقع علاوه بر احساسات بدی که به سراغ‌تان می‌آید متوجه می‌شوید پول زیادی هم از دست داد‌ه‌اید. خیلی موقعیت بدی است. . اما شما می‌توانید با یک اقدام درست و به‌موقع از قبل برای این شرایط آمده شوید.پوشش لغو سفر، یکی از پوشش‌های بیمه مسافرتی است. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید با ما همره باشید.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی یکی از بیمه‌های اشخاص است. با خرید این بیمه‌نامه می‌توانید هزینه‌های احتمالی سفرتان را مدیریت کنید. به‌علاوه اگر شرایطی پیش بیاید که ناگزیر به لغو سفر شوید، می‌توانید بخشی از مخارتان را جبران کنید. این خدمت تحت عنوان پوشش لغو سفر در بیمه مسافرتی ارائه می‌شود.

پوشش لغو سفر

در بخش قبل گفته شد که با خرید بیمه مسافرتی می‌توانید در صورت لغو سفر از این پوشش استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که حتما باید دلیل لغو سفر یکی از «دلایل معتبر» برای شرکت بیمه باشد. دلایل معتبر را می‌توانید در متن بیمه‌نامه هر شرکت مشاهده کنید. پوشش لغو سفر فقط یکی از پوشش های بیمه مسافرتی است.

در چه شرایطی هزینه‌های لغو سفر برای بیمه‌شده جبران می‌شود

معمولا قراردادهای شرکت بیمه شرایط مشابهی را ترسیم می‌کنند. تنها تفاوت آنها اغلب در سقف هزینه‌های قابل پوشش می‌باشد. توصیه ما این است که قبل از خرید این بیمه‌نامه شرایط پوشش لغو سفر آن را با شرکت‌های دیگر مقایسه کنید. برای روشن شدن موضوع، در بخش بعد شرایط لغو سفر بیمه سامان را بررسی می‌کنیم.

شرایط لغو سفر بیمه سامان

بیمه سامان، یکی از شرکت‌های بیمه با رتبه توانگری مالی یک در کشور است. اگر از این شرکت بیمه مسافرتی تهیه کنید، می‌توانید با شرایط زیر هزینه‌های لغو سفرتان را جبران کنید.

photo_2021-12-22_14-38-47

شرایط استفاده از پوشش لغو سفر بیمه سامان

دلایل معتبر جبران هزینه‌های لغو سفر

دلایل معتبر پوشش لغو سفر در بیمه مسافرتی سامان به شرح زیر است:

  • شرایط حاد اورژانسی بیمه‌شده که منجر به بستری شدن ایشان یا همراه وی شود.
  • بستری شدن یکی از اعضای بلافصل یا درجه اول بیمه‌شده در بیمارستان به دلیل شرایط اورژانسی. این دلیل محدودیت زمانی حداکثر ۱۵ روز قبل از سفر را دارد.
  • اگر فرد بیمه‌شده به دلیل عوارض ناشی از بارداری در ۳۱ هفته اول، درخواست لغو سفر بدهد.
  • لغو سفر به علت فوت بیمه‌شده.
  • لغو سفر به دلیل فوت یکی از بستگان بلافصل. این دلیل معتبر محدودیت زمانی دارد. در صورتی‌که حداکثر یک ماه قبل از سفر فوت اتفاق بیفتد. با این شرط که متوفی بعد از خرید بیمه‌نامه فوت شده باشد.
  • اگر عزیمت افراد ایرانی (مقیم ایران) توسط اعلام رسمی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به کشور مقصد منع شود. البته این اعلامیه باید پس از خرید بیمه‌نامه ابلاغ شده باشد.
  • اگر فرد بیمه‌شده پرواز خود را در اثر تصادف یا تاخیر حمل‌و‌نقل فرودگاه محل عزیمت از دست بدهد. البته این پوشش صرفا به شرکت تاکسی طرف قرارداد با شرکت بیمه سامان اعطا می‌شود.

این شرکت، دو طرح نقره‌ای و طلایی برای این پوشش ارائه می‌دهد. تفاوت این دو طرح در مقدار سقف پوشش لغو سفر می‌باشد.

photo_2021-12-22_14-38-50

قیمت پوشش لغو سفر

قیمت پوشش لغو سفر

مبلغ و قیمت پوشش لغو سفر به عواملی مانند: مدت سفر، هدف سفر و علت لغو سفر بستگی دارد. شما باتوجه به شرایط خود یا همراه‌تان می‌توانید «دلیل معتبر» احتمالی برای لغو سفر را انتخاب کنید. در نهایت نیز هزینه‌ی کمتر یا بیشتری برای این پوشش‌ها بپردازید.برای خرید بیمه مسافرتی ارزان به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/travel

خلاصه

معمولا چند هفته قبل از سفر برای رزرو بلیط هواپیما، تور و هتل برنامه‌ریزی می‌کنید. در این مقاله درباره راه‌های آمادگی برای شرایط احتمالی کنسل شدن سفر بحث کردیم. پوشش لغو سفر یکی از پوشش‌های بیمه مسافرتی است. شما با خرید بیمه مسافرتی می‌توانید در صورت لزوم بخشی از هزینه‌های ناشی از کنسلی مسافرتتان را جبران کنید. بیمه دات کام یک کارگزاری آنلاین خرید بیمه‌نامه است. شما می‌توانید با در بخش محصولات سایت برای خرید این بیمه اقدام کنید.

منبع سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

ارسال نظر