شناسه خبر : 19591

بهترین پوشش شیمی درمانی چه ویژگی‌هایی دارد و از کجا باید این پوشش را تهیه کرد؟

بهترین پوشش شیمی درمانی چه ویژگی‌هایی دارد و از کجا باید این پوشش را تهیه کرد؟

آدم همین که اسم سرطان را می‌شنود، وحشت می‌کند؛ چه برسد به اینکه خدایی نکرده روزی متوجه شود که به این بیماری مبتلا شده‌است. در این حالت است که دنیا روی سر شخص خراب می‌شود. البته نگرانی و دغدغه فرد بیمار زمانی بیشتر خواهد شد که با هزینه‌های گزاف درمانی و خرید دارو مواجه می‌شود

پوشش شیمی درمانی در انواع بیمه‌ها

 یعنی اگر بیماری سرطان فرد جدی نباشد یا تومور آن خوش‌خیم باشد، هزینه‌های درمانی او را از پا در خواهد آورد. اولین کار درمانی که هم اصولاً بیشتر افراد انجام می‌دهند، شیمی درمانی است. حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا بیمه‌ها پوشش شیمی درمانی انجام می‌دهند یا خیر؟

 

سرطان چیست؟

سرطان در حقیقت بیماری است که در آن سلول‌های بدن به صورت ناهنجار و خارج از کنترل رشد می‌کنند. رشد غیرطبیعی که باعث ایجاد تومور در بدن می‌شوند. حالا اینکه تومور خوشخیم باشد یا بدخیم، به شرایط مختلفی بستگی دارد. متاسفانه رژیم غذایی نامناسب، استرس‌های زندگی، آب‌وهوای آلوده و…

باعث شده تا در چند سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر بیماری سرطان باشیم. بیماری که خیلی سال است بعد از بیماری قلبی، دومین بیماری خطرناک لقب گرفته است.

سرطان یا همان تومورها با چند روش مانند: عمل جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی، ایمونوتراپی و هورمون درمانی قابل درمان هستند. اینکه کدام روش برای درمان تومورهای سرطانی استفاده شود، به شرایط بیماری فرد بستگی دارد. اما شیمی درمانی روشی آشنا و پرکاربردی است که استفاده می‌شود. در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در بین مردان ۱۳۴ نفر و در بین زنان ۱۲۸ مبتلا به سرطان می‌شوند. همچنین سرطان پستان و معده به ترتیب بین زنان و مردان در ایران شایع است.

نگاهی به پوشش شیمی درمانی در ایران

باید گفت که متأسفانه پوشش شیمی درمانی در ایران خیلی سابقه درخشانی ندارد. البته در چند سال گذشته اقداماتی در جهت پوشش شیمی درمانی از طریق بیمه تکمیلی انجام شده‌است. با این حال، هنوز بیشتر هزینه‌های درمانی سرطان از جیب خود بیماران پرداخت می‌شود.

 ۷۰% هزینه‌های درمانی بیماری سرطان را در آن زمان، باید خود بیماران پرداخت می‌کردند. هرچند این میزان پرداخت به ازای نوع بیماری سرطان متفاوت بوده‌است.

متاسفانه از آنجا که در ایران سرطان دیر تشخیص داده می‌شود و خود افراد هم توجهی به علائم اولیه ندارند، برای همین چاره‌ای جز استفاده از شیمی درمانی یا پرتودرمانی نیست. داروهای شیمی درمانی هم حداقل ۸۰۰ هزارتومان است که البته در بخش خصوصی به ۶ میلیون تومان می‌رسد. همین مبلغ برای خیلی از افراد زیاد است. هرچند خوشبختانه اقداماتی برای پوشش شیمی درمانی انجام شده‌است؛ اما هنوز در خصوص تامین و جبران هزینه‌های شیمی درمانی از طریق بیمه پایه و تکمیلی نگرانی و کشمکش‌هایی وجود دارد. متاسفانه با خارج شدن داروهای شیمی درمانی غیر ایرانی از پوشش بیمه‌ای که در چند سال پیش اتفاق افتاد، بر نگرانی بیماران سرطانی برای تأمین هزینه‌های دارویی افزوده شد. البته داروهای تولید داخل در پوشش بیمه هستند؛ اما اینکه چقدر کیفیت دارند، تا الآن نظرهای مختلفی بیان شده است.

photo_2021-12-12_12-53-50

شیمی در مانی در بیمه تکمیلی

پوشش شیمی درمانی و هزینه های آن با بیمه تکمیلی

چیزی که تا الان متوجه شدیم، این است هزینه درمان سرطان بسیار بالا است؛ اما برای کسی که پوشش بیمه‌ای داشته باشد، می‌تواند درصد زیادی را جبران کند.

بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی بیمه پایه‌ای است که سقف تعهدی ندارد و هزینه‌های درمانی مربوط به سرطان را بین ۳ تا ۱۰ درصد پرداخت می‌کند. البته اگر بیمه‌شده به مراکز طرف قرارداد و خود تامین اجتماعی مراجعه کند، برای دریافت بعضی خدمات، هزینه‌ای را پرداخت نخواهد کرد. همچنین بعضی داروها هم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

بیمه سلامت

بیمه سلامت هم دیگر بیمه پایه‌ای است که هزینه‌های مربوط به شیمی درمانی را به طور کامل پوشش می‌دهد. البته این به شرطی است که فرد به مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی مراجعه کند. از این رو برای شیمی درمانی نیازی نیست که هزینه‌ای پرداخت کند. بیمه‌شده باید در خصوص خرید دارو، سرم و دیگر خدمات مرتبط بین ۳۰ تا ۹۰ درصد هزینه را بپردازد. البته با استفاده از بیمه سلامت، 

بیمه‌شده فقط ۱۰% هزینه را می‌پردازد. در خصوص پوشش دارو باید گفت که بیمه سلامت ۱۸۰ نوع دارو را تحت پوشش خود قرار داده‌است.

بیمه تکمیلی

با بیمه پایه فقط می‌توان بخشی از هزینه‌های مربوط درمان سرطان و از جمله شیمی درمانی را پرداخت کرد. البته اگر به مراکز طرف قرارداد و دولتی مراجعه کنید، بعضی از هزینه‌های درمانی سرطان رایگان خواهد بود. حالا اگر فرد بیمه تکمیلی داشته باشد، در صورت مراجعه به مراکز طرف قرارداد با شرکت بیمه‌گر، هزینه‌های بیشتر تحت پوشش قرار خواهد گرفت. البته باید گفت، بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان سرطان و مربوط به شیمی درمانی را زمانی پرداخت می‌کند که فرد بعد از خرید، دچار این بیماری شود. اگر فردی سرطان داشته باشد و بیمه تکمیلی خریداری کند، هزینه درمانی به او پرداخت نخواهد شد.

پوشش شیمی درمانی در بیمه تکمیلی شامل: جبران هزینه‌های بستری، جراحی، تزریق، پاراکلینیکی، آزمایشگاهی و غیره است. به این صورت، اگر بیمه‌شده دارای بیمه پایه باشد، بخشی از هزینه را بیمه پایه داده و باقیمانده هزینه درمان را بیمه‌شده می‌تواند از بیمه تکمیلی خود استفاده کند. در خصوص دارو ممکن است که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نگیرد. در حقیقت اینکه دارویی در پوشش شیمی درمانی قرار بگیرد یا خیر، در هر شرکت بیمه‌گری متفاوت است. بهتر است که قبل از استفاده حتماً با شرکت بیمه‌گر خود در این خصوص صحبت کنید.

اما بهترین بیمه تکمیلی که شیمی درمانی را پوشش دهد از کجا بخریم که مورد اعتماد باشد؟ پاسخ شما نزد ماست. برای خرید بهترین بیمه تکمیلی به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/health

بیمه عمر

بیمه عمر به غیر از بحث سرمایه‌گذاری دارای پوشش امراض خاص است . سرطان یکی از این امراض خاص است که تحت پوشش قرار گرفته و هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند. البته اینکه چند بار و تا چه مقدار مبلغی از هزینه های درمان سرطان تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرند، ممکن است که در هر شرکتی متفاوت باشد. البته برای استفاده از این پوشش بیمه عمر نیازی به بیمه پایه یا بیمه درمان تکمیلی نیست.

photo_2021-12-12_12-53-54

خرید بهترین بیمه تکمیلی برای شیمی درمانی

خرید بیمه تکمیلی و عمر برای پوشش شیمی درمانی

همانطور که در بالا هم نوشتیم، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در هنگام مواجه با بیماری سرطان، خرید دارو شیمی درمانی است. شرکت های بیمه‌گر پایه تا حدی هزینه‌های خرید داروها را پوشش می‌دهند؛ اما فقط دارو نیست، بلکه هزینه‌های درمانی را هم باید در نظر گرفت. بهترین راه برای پوشش شیمی درمانی و کاهش هزینه‌های درمانی سرطان خرید بیمه تکمیلی است. البته باید گفت که در صورت ابتلا به سرطان، اگر بیمه تکمیلی خریداری کنید، هزینه‌ای بابت شیمی درمانی و دیگر درمان‌های مرتبط به شما پرداخت نخواهد شد.

منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

 

ارسال نظر