شناسه خبر : 19543

تغییر لوگوی بیمه دات کام

تغییر لوگوی بیمه دات کام

در روز ۱۳ آذر همزمان با روز بیمه، در مراسمی از هویت بصری جدید بیمه دات کام رونمایی شد.

در طراحی لوگوهای جدید استفاده از المان­های به روز و ساختار هندسی منطقی در طرح جدید لوگو سعی شده تا علاوه بر رنگ­های به روز و متمایز، از ساختار جدیدی در شکل و حالت لوگو متناسب با هویت کاری بیمه دات کام یعنی فروش آنلاین بیمه استفاده شود. این تغییر حاصل تلاش چند ماه تیم طراحی و بازاریابی بیمه دات کام و همکاری و مشورت با متخصصین بوده است. در طراحی جدید از المان­های به روز و متنوع­تری از جمله ساختار هندسی متفاوت­تری استفاده شده است. طرحی که همخوانی بیشتر  با ماهیت کاری فروش اینترنتی بیمه را دارد.

شروع داستان با لوگوی اولیه

لوگویی ساده با ترکیب سه رنگ

لوگوی اولیه بیمه دات کام در سال 1395 و همراه با شروع فعالیت شرکت معرفی شد. این لوگو که شبیه به حالت لوگوتایپ بود، شکل بسیار ساده ای داشت. حرف B در یک مربع تقریبا سبز رنگ قرار داده شده بود. سپس نام دامنه به صورت لوگو تایپ همراه با نام کامل فارسی برند در زیر آن در سمت راست حرف B قرار داده شد.

در طراحی این لوگو اول از همه با نوشتن نامه دامنه سعی شده تا ماهیت و هویت اصلی برند یعنی داشتن وبسایت و فروش اینترنتی نشان داده شود؛ اما به هر حال نیاز به اصلاحات  احساس می‌شد؛ زیرا امکان استفاده از کد رنگی آن در همه بخش­ها از جمله کارت ویزیت وجود نداشت.

بیمه دات کام 2

تغییر در سال 97

بعد از چند سال استفاده از لوگو پیشین و پیشرفت بیمه دات کام در حوزه فروش بیمه و محصولات مرتبط با آن، لوگو و هویت بصری هم باید دستخوش تغییر میشد و همگام با رشد شرکت پیش می­رفت. در حقیقت، هویت لوگو  دیگر باید با اصول برند همتراز می­بود. اولین تغییر مربوط به رنگ بود که سعی شد تا رنگ لوگو به آبی تغییر پیدا کند. از آنجا که رنگ آبی به معنای آرامش است و بیمه هم محصولی برای آرامش خاطر افراد عرضه می­شود، این رنگ انتخاب شد. در وسط حرف B، حرف i استفاده می­شد. حرف B که ابتدای کلمه Bimeh است و  حرف i که مخفف کلمه internet است. از آنجا که ماهیت اصلی کار بیمه دات کام، فروش بیمه بر بستر آنلاین بود، انتخاب این دو با هم هویت کاری را بیشتر نشان می داد. همچنین لینک سایت و برند این بار با فونت بزرگ تر نمایش داده شد تا نام برند بیشتر خود را نشان دهد؛ اما یکی از مهم­ترین المان­های به کار رفته در این لوگو، مثلث بود. از آنجا که مثلت به معنای تحقق آرزو و تعالی و همچنین نشاندهنده پشتیبانی و حمایت است. با استفاده از این نماد و قرار دادن حروف در داخل آن، پشتیبانی و استحکام را نشان داده می­شود؛ اما مانند لوگوی قبلی، محدودیت­های چاپی و طراحی از جمله در طراحی بیلبورد و چاپ دیجیتال به سختی ممکن بود.

اما هویت بصری جدید

با گذشت زمان و پیشرفت بیمه دات کام در صنعت بیمه و فروش آنلاین، نیاز بود تا لوگو و هویت بصری هم بهتر نشان داده شود. از این رو، لوگوی جدید رونمایی شد. لوگوی جدید ترکیبی از یک لوگوتایپ و نماد در سمت راست آن بود.

در ساختار لوگوتایپ از رنگ بنفش و سبز استفاده شده است. رنگ بنفش تداعی اعتبار، ارزش، اصالت و خلاقیت و همچنین رنگ سبز که نشانگر امنیت، دانش، دوستی، رشد و سرزندگی است، ترکیب رنگ مناسبی را ایجاد کرده است. در نشان سمت راست، الگویی از فرم دست در حالت تاچ کردن (لمس) و سهولت استفاده در خرید اینترنتی را نشان داده شده است.  علاوه بر اینکه، حرف b به کار رفته در داخل آن، اولین حرف کلمه bimeh.com نیز است.

بیمه دات کام 3

انتخاب رنگ­ها

البته از ابتدا تاکنون چندین پالت رنگی مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند؛ اما نیاز بود تا از رنگ­های تداعی کننده اعتبار، ارزش و امنیت بیشتر استفاده شود. بنفش رنگی است که برندهای ارزشمند از آن استفاده می کنند. همچنین دلیل انتخاب رنگ سبز، علاوه بر دلایلی که در بالا هم اشاره شد، برای ایجاد فضای متعادل به کار گرفته شدند. در حقیقت از شروع تا انتهای انتخاب رنگ، توجه به روانشناسی رنگ­ها اهمیت زیادی داشت.

در هویت بصری جدید بیمه دات کام، علاوه بر اینکه هدف نشان دادن ماهیت کاری یعنی موتور جستجو  و خرید آنلاین انواع بیمه ­نامه است، تداعی اعتبار، خلاقیت و امنیت هم مورد توجه قرار گرفت. از این رو ترکیب رنگی سبز و بنفش انتخاب شد.

ارسال نظر