شناسه خبر : 14890

راهنمای کامل خرید آنلاین بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو و موتور در اسفند ۱۳۹۹

راهنمای کامل خرید آنلاین بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو و موتور در اسفند 1399

یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی که دارندگان وسایل نقلیه موتوری با آن روبرو هستند، بیمه بدنه خودرو است. باتوجه به ترافیک سنگین، تعدد خودروها و البته رانندگی‌های ناشیانه، تصادفات انکارناپذیر شده‌اند. هر روز ممکن است در حین رفتن به محل کار یا رفتن به فروشگاه برای خرید، با این صحنه مواجه شویم که عده‌ای از مردم در حال فیلمبرداری از صحنه تصادف هستند. تصادف جزئی جدایی‌ناپذیر از خیابانهای شلوغ تهران شده است.

هرچقدر هم راننده حرفه‌ای و محتاطی باشید، باز هم ممکن است تصادف رخ دهد. چرا که در یک حادثه تنها شما مقصر نیستید، راننده دیگری ناشیانه و با سرعت زیاد به خودرو شما برخورد می‌کند و این‌گونه حادثه رخ می‌دهد. در این شرایط بیمه بدنه خودرو برای شما و همین‌طور برای راننده خاطی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. اما من و شما به عنوان دارنده خودرو چقدر با قوانین و شرایط بیمه بدنه خودرو آشنا هستیم؟

مشکل اصلی در رابطه با موضوع بیمه بدنه خودرو، آگاهی فرد در مورد شرایط و نحوه پرداخت بیمه است. گاهی با یک شرکت بیمه‌ای قرارداد می‌بندیم اما اطلاعات کافی در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود تا ندانیم بیمه‌ای که خریداری کرده‌ایم در چه شرایطی، خسارات و آسیب‌های بدنه خودروی ما را جبران خواهد کرد!

از طرفی عدم آگاهی در رابطه با نحوه دریافت خسارت، باعث می‌شود تا ساعت‌ها و حتی روزها را برای دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو خود صرف کنیم. گاهی مشکل اصلی اینجاست که اصلاً نمی‌دانیم از کجا باید شروع کنیم. چون نمی‌دانیم بیمه بدنه خودرو، چه مواردی را پوشش می‌دهد و از طرفی چه تفاوتی میان بیمه‌ای که شرکت X یا شرکت Y ارائه می‌دهند، وجود دارد. مسئله مهم بعدی تفاوت قیمتی است که شرکت‌های بیمه‌ای مختلف دارند. آیا تفاوتی میان خدماتی که ارائه می‌شود وجود دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که به عنوان دارنده خودرو از همان لحظه‌ای که خودروی جدیدی خریداری می‌کنیم یا خودروی قدیمی خود را تعویض می‌کنیم، همواره ذهن ما را مشغول می‌کنند.

بیمه بدنه خودرو چه مواردی را پوشش می‌دهد

از زمانی‌که خودرویی خریداری می‌کنیم، باید دو نوع بیمه را حتماً دریافت کنیم، "بیمه شخص ثالث" و "بیمه بدنه خودرو". عدم دریافت بیمه شخص ثالث جرم است و در نهایت ممکن است خودرو شما توقیف شود. اما در نظر داشته باشید که بیمه شخص ثالث، خسارات وارده ناشی از حادثه به شخص سوم یعنی شخص آسیب‌دیده در حادثه رانندگی که شما مقصر آن بوده‌اید را جبران خواهد کرد. اما در رابطه با بیمه بدنه خودرو، همانطور که از نامش پیداست خسارت وارده به خودرو را جبران خواهد کرد.

حالا که حادثه همچون یک اتفاق ناخواسته، انکارناپذیر است، لزوم خریداری بیمه بدنه خودرو، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چرا که در صورت بروز حادثه اگر شما بیمه بدنه خودرو داشته باشید، شرکت بیمه‌گر بخشی از خسارت وارده به خودروی شما را پرداخت می‌کند.

اما مسئله مهم اینجاست که شرکت بیمه‌گر تا چه مبلغی را به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند؟ آیا در صورت بروز هرگونه مشکلی در خودرو، شرکت بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارت است؟ برای دریافت خسارت بیمه‌گزار چه مراحلی را باید طی کند؟ حدود مبلغی که برای دریافت بیمه بدنه خودرو باید پرداخت چه عددی است؟

از لحظه اقدام به خرید بیمه، ذهن ما درگیر این سوالات است. سوالاتی که عدم پاسخ صحیح بیمه‌گر به آن‌ها، برای ما دغدغه بزرگ در هر لحظه و ثانیه رانندگی در خیابان‌های تهران است.

راه چاره چیست؟ چطور باید از حداقل و حداکثر مبلغ بیمه بدنه خودرو و نوع پوشش‌هایی که شرکت بیمه‌گر ارائه می‌دهد آگاه شویم؟

راه‌حل: بیمه بدنه خودرو را آنلاین بخرید

بیمه بدنه خودرو با توجه به نوع قراردادی که بیمه‌گزار با بیمه‌گر را می‌بندد به دو دسته کلی "اصلی" و "فرعی" تقسیم می‌شود. خساراتی که در دسته اصلی قرار می‌گیرند مواردی چون سرقت کلی خودرو، خسارات وارده پس از حادثه و در حین نجات و انتقال خودرو، خسارات ناشی از بروز حادثه رانندگی و خسارات ناشی از بروز آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را شامل می‌شود.

البته همه این مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم لزوماً توسط تمامی شرکت‌های بیمه‌گر ارائه نمی‌شوند و ممکن است موارد دیگری مانند موارد "فرعی" به آن‌ها اضافه شود که در اصل شامل "پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو" هستند.

این پوشش‌های اضافی می‌تواند شامل خسارات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و آتشفشان، خسارات ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ، خسارات ناشی از شکستن شیشه به هر علتی و ... باشد.

Untitled

                      پوشش‌ بیمه بدنه، جبران کننده خسارت ماشین

موارد مهم در زمان خرید بیمه بدنه خودرو کدامند؟

یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید بیمه بدنه خودرو باید به آن توجه کنید نحوه محاسبه بیمه بدنه است. مؤلفه‌های زیادی در محاسبه بیمه بدنه خودرو تأثیرگذار هستند، به عنوان مثال یکی از عواملی که روی تعیین میزان قیمت بیمه تاثیر دارد، مشخصات خودرو است. از طرفی نوع پوشش‌های اصلی و فرعی که خود بیمه‌گزار درخواست می‌کند و همین‌طور تخفیف‌های بیمه بدنه، می‌توانند به صورت مجموع در محاسبه بیمه بدنه خودرو لحاظ شوند.

Untitled

بنابراین آگاهی از این موارد می‌تواند به ما کمک کند تا حداقل و حداکثر هزینه بیمه بدنه خودروی خود را پیش از خرید محاسبه کنیم. اما به عنوان یک بیمه‌گزار که اطلاعاتی در حد بیمه‌گر نداریم چطور می‌توانیم حدود مبلغ بیمه بدنه خودرو را با توجه به شرایط فعلی و نیازهای خود محاسبه کنیم؟ در این شرایط وقتی خود شرکت بیمه‌گر از محاسبه‌گر برای این کار استفاده می‌کند، من به عنوان یک دارنده خودرو چطور می‌توانم این کار را به تنهایی انجام دهم؟

راه حل، استفاده از خدمات شرکت‌های بیمه گروهی به صورت آنلاین است.

زمانی‌که به دنبال جمع‌آوری مطالب و همین‌طور بررسی منابع جهت تدوین این مقاله بودیم، سایت‌های مختلفی را بررسی کردیم که به صورت گروهی بیمه بدنه خودرو از انواع شرکت‌های مختلف بیمه ارائه می‌کردند. به صورتی که می‌توانستید با ورود به سایت نوع بیمه مورد نیاز خود از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو گرفته تا بیمه درمانی، بیمه آتش‌سوزی و مسافرت را مشخص کرده و در نهایت با ورود یکسری اطلاعات، حدود  مبلغی که باید پرداخت کنید، محاسبه ‌شود.

همه این امکاناتی که از آن‌ها صحبت کردیم در سایت "بیمه دات کام" در اختیار شما قرار گرفته، به این صورت که با ورود به سایت این مجموعه می‌توانید در بخش محصولات، گزینه بیمه بدنه خودرو را انتخاب کرده و در ابتدای صفحه با ورود یکسری اطلاعات ساده به جستجوی انواع بیمه‌های بدنه خودرویی که مناسب وسیله نقلیه شما هستند، بپردازید. در این شرایط می‌توانید حتی نوع پوشش‌ها را مشخص کنید تا به عنوان فیلتر عمل کرده و در نهایت بهترین و مناسب‌ترین بیمه بدنه خودرو  را خریداری کنید.

این موهبتی است که در واقع تنها از طریق خرید آنلاین آن هم از سایت فروش گروهی بیمه‌ مانند "بیمه دات کام" میسر است. به این ترتیب علاوه‌بر اینکه می‌توانید قبل از خرید از میزان مبلغ مورد نیاز اطلاع پیدا کنید می‌توانید خدمات شرکت‌های مختلف بیمه‌گر را با هم مقایسه کرده و در نهایت با آگاهی کامل نسبت به خرید بیمه بدنه خودروی خود اقدام کنید.

وقتی راهکاری به این سادگی وجود دارد که علاوه‌بر کمک به من به عنوان صاحب خودرو برای اطلاع از قیمت حدودی بیمه بدنه خودرو، اطلاعاتی کافی در این زمینه را نیز در اختیار من قرار می‌دهد، روش راحت، مطمئن و به‌صرفه‌تر را انتخاب می‌کنم، به جای اینکه بخواهم وقت خود را در شرکت‌های مختلف بیمه‌گر صرف کنم و مشاوره بگیرم. از این طریق علاوه‌بر کسب اطلاعات در رابطه با خدماتی که بیمه‌گر در مقابل بیمه بدنه خودرو ارائه می‌دهد، اطلاعات کافی را نیز کسب کرده‌ایم، و در نهایت نیز بهترین بیمه را با بهترین قیمت انتخاب کرده‌ایم.

در این خصوص می توانید متناسب با نیاز خود از طریق لینک های زیر اقدام کنید:

 

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

شماره تماس: 0214372

وب سایت: https://bimeh.com

 

ارسال نظر