سود آوردی ۹۰۰ میلیارد دلاری با افزایش برداشت از پارس جنوبی

سود آوردی ۹۰۰ میلیارد دلاری با افزایش برداشت از پارس جنوبی

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با افزایش برداشت از پارس جنوبی ۹۰۰ میلیارد دلار عاید کشور خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در آئین امضای قرارداد اجرایی طرح فشار افزایی میدان مشترک پارس جنوبی با پیمانکاران اصلی گفت: و قرارداد اجرایی میدان پارس جنوبی توسط پیمانکاران ایرانی امضا می‌شود امروز مردم باید شاهد باشند که به پیمانکاران ایرانی اعتماد دارند چرا که پیمانکاران داخلی پارس جنوبی را به ثمر رساندند و امروز پارس جنوبی بار دیگر متولد خواهد شد.

وی ادامه داد: نقشی که پارس جنوبی در تولید گاز دارد و جلوگیری از مهاجرت گاز این طرح فشار افزایی از مهمترین طرح‌ها است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: این طرح از نظر گستردگی و ابعاد اجرایی طرحی بسیاری بزرگ است و مقام معظم رهبری فرمودند ما نباید کارهای خود را شرطی کنیم و مهمترین اقدامات را خودمان اجرا کنیم.

به گفته این مقام مسئول مردم بدانند که با راهبردهای دولت سیزدهم و هدایت گری وزیر نفت امروز شاهد این موضوع هستیم.

خجسته مهر اضافه کرد: خوشبختانه پیمانکاران ایرانی دارای تجربه‌های ارزنده‌ای هستند و ۱۳ سال پیش که تجربه‌ای نداشتند پارس جنوبی را به ثمر رساندند و اکنون به درختان تنومند تبدیل شدند

وی ادامه داد: در داخل کشور شرکت‌ها با یکدیگر رقابت نمی‌کنند بلکه تعامل می‌کنند

به گفته این مقام مسئول ما آمادگی کامل داریم پس از امضای قرارداد این پروژه را اجرای کنیم

وی اضافه کرد: پارس جنوبی به ۷ هاب تقسیم شده که در کدام دارای ۴ سکو است ۲۸ سکو شامل سکو های فشار افزایی اقامتی و یوتیلیتی و واضح است که تمام ظرفیت داخل دژ این دو بخش تکمیل می‌شود

خجسته مهر اضافه کرد: هر سکو به ۴ توربو کمپرسور نیاز دارد و سکوهایی که در مرز هستند اولویت قرار دارند زیرا مهاجرت گاز وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول امروز تمام این ظرفیت ۲۰ میلیارد دلاری در اختیار ملت ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: تمام مطالعات بین‌المللی در پروژه‌های مشابه بررسی و افزون بر آن اقتباسی از پروژه‌های بین‌المللی انجام شد و نشان داد اجرای این پروژه در فراساحل اهمیت و درآمد بالاتری دارد و گزینه برتر است.

خجسته‌مهر ادامه داد: افزون بر مهندسی رو زمینی، الگوسازی مخزنی هم به ما اعلام کرد که این طرح در فراساحل باید اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه پارس جنوبی ۳۸ سکو دارد که شامل سکوهای تولیدی و پشتیبانی است، گفت: این سکوها به‌طور کامل شبیه هم هستند تا با تکیه بر توان داخل سرعت اجرای کار بیشتر باشد.

خجسته‌مهر با اشاره به کمپرسورهای مورد نیاز در این طرح ادامه داد: در پارس جنوبی، ۱۴ سکوی فشارافزایی تعریف شده است، هر سکو چهار کمپرسور ۳۰ مگاوات نیاز دارد، هر چقدر امکان تأمین ساخت داخل وجود داشته باشد، از پیمانکاران و سازندگان ایرانی استفاده خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: وزن سکوهای پیش‌بینی شده به گونه‌ای است که امکان ساخت در داخل کشور وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال برداشت حداکثری گاز هستیم و به گواه مطالعات انجام شده ۹۰ تریلیون فوت مکعب به برداشت ما اضافه می‌شود و دو میلیارد بشکه میعانات گازی و با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلار و بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار سودآوری دارد.

ارسال نظر