مصرف گاز از ۶۰۰ میلیون مترمکعب عبور کرد

مصرف گاز از ۶۰۰ میلیون مترمکعب عبور کرد

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری کشور روز یکشنبه، ششم اسفندماه به ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید و پیش‌بینی می‌شود با توجه به برودت هوا، مصرف در هفته آینده به ۶۵۰ میلیون مترمکعب برسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از شانا، مجید چگنی صبح امروز (دوشنبه، هفتم اسفندماه) در حاشیه بازدید وزیر نفت از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در سرشاخه‌های خطوط لوله گاز کشور هیچ‌گونه افت فشاری نداریم، گفت: به‌دلیل برودت شدید هوا در سطح کشور و بارش برف در بیشتر استان‌ها با افزایش مصرف گاز روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش بیشتر دمای هوا در هفته آینده در اکثر نقاط کشور از هم‌وطنان خواست با رعایت الگوی مصرف به پایداری شبکه گاز کشور کمک کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: دیروز (یکشنبه، ششم اسفندماه) مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری کشور به ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید و پیش‌بینی می‌شود با توجه به برودت هوا مقدار مصرف در هفته آینده به ۶۵۰ میلیون مترمکعب برسد.

رکورد پالایش گاز در پارس جنوبی شکسته شد

احمد باهوش، مدیرعامل مجتع گاز پارس جنوبی نیز در این بازدید به‌صورت ویدیوکنفرانسی به ارائه گزارشی از وضع تولید گاز شیرین در این مجتمع پرداخت و گفت: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین و ۷۵۰ هزار بشکه میعانات گازی در این مجتمع تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی به‌صورت عادی در مدار تولید قرار دارند، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده همه پروژه‌ها در این مجتمع به‌ویژه رفع عیوب فنی و کاهش مشعل‌سوزی طبق برنامه اجرا شده است و پس از گذر از سرمای امسال این مجتمع آماده آغاز تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌ها برای سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تداوم سرمای هوا طی هفته آینده از مردم خواست با صرفه‌جویی در مصرف گاز فرزندان خود در پارس جنوبی را در حفظ پایداری جریان گاز کمک کنند.

باهوش افزود: هم‌اکنون روزانه در بخش دریا فاز ۱۱ پارس جنوبی روزانه ۱۱ میلیون مترمکعب و از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی ۲۶ میلیون مترمکعب برداشت می‌شود.

وی از ثبت رکوردی تازه در پالایش گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی طی ۲۲ بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: این مجتمع به رکورد پالایش روزانه ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز رسیده است.

ارسال نظر