کاهش مصرف ۲۸ درصدی سوخت مایع توسط نیروگاه‌ها

کاهش مصرف ۲۸ درصدی سوخت مایع توسط نیروگاه‌ها

عقلی گفت: مصرف گازوئیل و سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته به‌ترتیب ۲۴ و ۲۸ درصد کاهش یافته که به‌دلیل تزریق بیشتر گاز طبیعی به نیروگاه‌ها بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز کشور گفت:با توجه به کاهش دما در روزهای اخیر در کشور مصرف گاز در بخش خانگی رشد کرد. در حال حاضر خراسان رضوی، تهران و شمال کشور بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده اند.

عقلی گفت: طبق آمار رسیده ۷۰ درصد تولیدی گاز کشور در بخش خانگی در حال مصرف است و طبیعتاً هر چقدر این مصرف بخش خانگی افزایش پیدا کند گاز تخصیصی به بخش‌های مولد کشور و نیروگاهی کاهش پیدا می کند.

او  گفت: همیشه درخواست ما از هموطنانمان این است که مدیریت بهینه مصرف و صرفه جویی داشته باشند تا بتوانیم گاز را به بخش‌های مولد و نیروگاهی نیز  تخصیص دهیم.

او گفت: در واقع اگرهر خانه ای بتواند ۱۰ درصد صرفه جویی کند طبیعتاً معادل یک پالایشگاه بزرگ و یا دو فاز در بخش پارس جنوبی است می تواند کمک خیلی چشمگیری به بخش صنعت و نیروگاه داشته باشد.

به گفته مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، مصرف گازوئیل و سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور در همین بازه زمانی نسبت به زمان مشابه پارسال به‌ترتیب ۲۴ و ۲۸ درصد کاهش یافته که به‌دلیل تزریق بیشتر گاز طبیعی به نیروگاه‌ها بوده است.


 

ارسال نظر