بهبود تامین برق صنایع در دو استان تهران و مرکزی

بهبود تامین برق صنایع در دو استان تهران و مرکزی

وزیر نیرو با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود واحد بخار نیروگاه رودشور در تابستان ۱۴۰۳ به مدار بهره‌برداری برسد و به شبکه سراسری برق متصل شود، گفت: امیدواریم با پیشبرد و پیشرفت اقدامات، بتوانیم تابستان سال آینده، برق این نیروگاه را به استان مرکزی و استان تهران برسانیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، " علی‌اکبر محرابیان" صبح امروز، شنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه رودشور، گفت: رودشور یکی از نیروگاه‌های مهم کشور است که در حال حاضر با ۳ واحد گازی در حال فعالیت است.

وزیر نیرو در این زمینه افزود: در حال حاضر عملیات احداث و راه‌اندازی واحد بخار این نیروگاه در کلاس اف با بهره‌مندی از آخرین و به روز‌ترین تکنولوژی‌ها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود واحد بخار نیروگاه رودشور در تابستان ۱۴۰۳ به مدار بهره‌برداری برسد و به شبکه سراسری برق متصل شود، اظهار کرد: بر اساس بازدید صورت گرفته مشاهده شد که اقدامات بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای به منظور افزایش ظرفیت و توان تولید این نیروگاه در حال انجام است.

به گفته وزیر نیرو، ۶۵۰ نیروی انسانی اعم از تکنسین، کارگر، مهندس در واحد بخار این نیروگاه مشغول فعالیت هستند که در نوع خود بی‌سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات لازم در این نیروگاه در حال نصب است و امیدواریم با پیشبرد و پیشرفت اقدامات، بتوانیم تابستان سال آینده، برق این نیروگاه را به استان مرکزی و استان تهران برسانیم، چرا که این دو استان بالاترین نیاز مصرف کشور را دارند. صنایعی که در این دو استان قرار دارد ایجاب می‌کند تا بخشی از نیاز برق آنها را از طریق تولید این نیروگاه مرتفع کنیم.

 

ارسال نظر