افزایش بیش از ۱۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها

افزایش بیش از ۱۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز کشور از افزایش بیش از ۱۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌های کشور در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید عقلی سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه کشورمان یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان و همچنین تولید کننده بزرگترین گاز شیرین محسوب می‌شود. به طور کلی ۹۳ درصد تولید برق از طریق گاز تامین می‌شود.

عقلی گفت: باتوجه به ناترازی در بحث گاز و عدم توجه به آن در گذشته باعث شد که ما در بخش مصرف افزایش زیادی نسبت به تولیدمان داشته باشیم؛ همچنین متاسفانه برنامه‌های چندانی در بخش الگوی مصرف در بخش گاز صورت نگرفت.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز کشور گفت: در حال حاضر حدود ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین و حدود ۱ میلیارد مترمکعب گاز خام را تولید می‌کنیم.

او اضافه کرد: خوشبختانه در تابستان امسال نگاه ویژه به پالایشگاه‌های کشور در زمینه اورهال آن‌ها، برنامه ریزی در بخش تولید و انتقال صورت گرفت و به طور کلی ما حدود ۳۹ هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز در کشور داریم.

وی همچنین از افزایش بیش از ۱۶ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌های کشور در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز کشور گفت: با مدیریت راهبردی صورت گرفته، تامین سوخت نیروگاه‌ها برای فصل سرد سال ایجاد شده است تا قطعی گاز در هیج کجای کشور نداشته باشیم؛ چرا که خط قرمز ما تامین گاز در بخش خانگی در فصل سرد سال است.

عقلی گفت: شاید گازرسانی در سال‌های گذشته بیشتر در فصل سرد دیده می‌شد، اما اکنون تأمین گاز در فصل گرم سال هم با همان شدت در همه امور پالایش و انتقال انجام می‌شود.

ارسال نظر