کاهش ۳۰ درصدی بارش در تهران چگونه مدیریت شد

کاهش 30 درصدی بارش در تهران چگونه مدیریت شد

با وجود کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در حوضه آبریز دربرگیرنده تهران، سدهای تهران با وضعیت مشابه سال گذشته و ذخیره ۴۲۲ میلیون متر مکعب آب سال آبی را به انتها می‌رسانند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات به دست آمده از وضعیت منابع آبی سدهای تهران، 5 سد مهم مستقر تامین کننده آب شرب تهران شامل سد ماملو، طالقان، لار، لتیان و امیرکبیر هم اکنون 422 میلیون متر مکعب آب در خود ذخیره کرده‌اند. 

میزان پرشدگی سدهای تهران هم اکنون به 22 می‌رسد که 1 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. به عبارت دیگر در سال گذشته در تاریخ 25 شهریور 1401، سدهای تهران 4.2 میلیون متر مکعب بیشتر از سال جاری آب در خود ذخیره کرده‌ بودند.

در همین راستا، جواد مهرزاده، کارشناس مدیریت منابع آب گفت: در سال آبی جاری به واسط کمبود بارش 30 درصدی نسبت به سال گذشته در منطقه تهران  سدها تا 40 درصد با کاهش ذخیره آب مواجه شدند، اما  اثر خشکسالی بر منابع آب سطحی در قالب اقدامات طراحی شده به حداقل رسید.

بر اساس اطلاعات آب و فاضلاب کشور، متنوع‌سازی منابع آب شرب تهران، سیاست‌های مدیریت مصرف آب و همکاری مردم در کاهش مصرف آب از جمله اقداماتی بود که به بی‌تاثیر شدن اثر خشکسالی بر منابع آب و مردم را به حداقل رساند.

ارسال نظر