قبض ۲۰۰ مشترک پرمصرف ماهی ۱۵ میلیون تومان صادر شد

قبض ۲۰۰ مشترک پرمصرف ماهی ۱۵ میلیون تومان صادر شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار کرد: قبض برق ۲۰۰ مشترک پرمصرف به صورت ماهانه ۱۵ میلیون تومان صادر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، کامبیز ناظریان امروز در نشستی خبری و در پاسخ به سوال ایسنا درباره صدور قبض و جریمه مشترکان پرمصرف گفت: سیاست‌ها با اولویت تشویق برنامه‌ریزی شده است اما برای مشترکان پرمصرف نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم، به طوری که هزینه قبض برق برای این دسته از مشترکان به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: مشترکانی که بالای دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند یعنی میزان مصرف برق آنها بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت است، با ۳.۵ برابر قیمت تمام شده قبض برق برای آنها محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این‌که مشترکانی که مصرف غیرمتعارف داشته باشند، هزینه‌های غیریارانه‌ای پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: در شهر تهران سه درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو برق مصرف کرده‌اند. مشترکانی که بیش از ۱۰۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشتند در این دسته قرار گرفته‌اند که نیم درصد کل مشترکان را شامل می‌شود و عمدتا در واحدهای بزرگ و یا ویلایی سکونت دارند.

به گفته ناظریان ماهانه به طور متوسط دو میلیون تومان قبض برای این دسته از مشترکان صادر شده است اما در این بین مشترکانی را داشتیم که معادل ۲۰ مشترک برق مصرف کرده‌اند که تعداد آنها ۲۰۰ مشترک بوده و ماهانه ۱۵ میلیون تومان قبض برای این افراد صادر شده است.

وی اظهار کرد: برای مشترکانی که بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند ۱۵۵۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه شده است.

او با بیان اینکه میزان صرفه جویی انجام شده تا این تاریخ ۲۲۵ میلیون کیلووات ساعت است، اظهار کرد: ۴۱ درصد مشترکان مشمول پاداش صرفه جویی و تعدادی نیز بستانکار شدند.

به گفته وی تعداد صورت‌حساب‌ها و قبوض صادره در تهران که مشمول پاداش صرفه جویی شدند، ۲ میلیون و ۶۵۰ مورد بوده که ۲۵۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه از هر دو مشترک خانگی، یک مشترک مشمول پاداش صرفه جویی شد گفت: متوسط پاداش صرفه جویی در هر صورت‌حساب بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه امسال به لحاظ وضعیت پیک و نیاز مصرف با ویژگی خاصی مواجه بودیم، افزایش یک تا دو درجه دما را داشتیم که به ازای هر یک درجه ۲۰۰ مگاوات به مصرف که ناشی از سیستم های سرمایشی است، اضافه می شود، اظهار کرد: ۴۵ درصد پیک مصرف شهر تهران، ناشی از سیستم‌های سرمایشی است و رقم مصرف سیستم‌های سرمایشی ۲۵۰۰ مگاوات است.

ناظریان نیاز مصرف پیک امسال تهران را که مربوط به ۱۶ مردادماه بود، ۵۵۹۵ مگاوات عنوان و اظهار کرد: میزان مصرف نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۳ درصد رشد داشته است، همچنین میزان انرژی تحویل داده شده در سال جاری ۱۱ هزار و ۶۹۶ میلیون کیلو وات ساعت بوده که ۶.۲ درصد رشد داشته و نسبت به پارسال ۶۰۰ کیلووات ساعت رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف باعث شده که تامین برق پایدار و مستمر داشته باشیم، گفت: باتوجه به افزایش دما و ناترازی تولید و مصرف شبکه تامین پایدار بوده و رقم مصرف در زمان پیک ۴۸۵۰ مگاوات بوده که فاصله آن تا نیاز مصرف ۷۰۰ مگاوات بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه نرخ تشویقی برای صرفه‌جویی در سال گذشته ۵۰۰ تومان بابت هر کیلووات ساعت بوده که در سال جاری این رقم ۲۰۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت ذکر شده است، اظهار کرد: مشترکانی که ۷۵۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف داشته باشند مشمول پاداش صرفه جویی می شوند.

ناظریان با بیان اینکه الگوی مصرف در ماه‌های گرم سال در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است، گفت: ۶۵ درصد مشترکان شهر تهران زیر الگو، ۳۵ درصد بالای الگو  و از این تعداد ۱۵ درصد نزدیک به الگو مصرف دارند، سه درصد از مشترکان نیز که ۱۰ درصد مصرف را به خود اختصاص می‌دهند بیش از دو بربر الگو مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه مصرف خانگی برای مشترکان زیر الگو تا این لحظه ۱۷۵ کیلوات ساعت در ماه بوده و هزینه برق ماهانه به ازای هر ماه برای هر مشترک ۴۵ هزار تومان بوده است، گفت: در تهران ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق داریم که اکنون ۴۵ درصد مصرف را به صورت هوشمند رصد می‌کنیم و باتوجه به برداشت مصرف هرگونه تغییرات غیر متعارف را محاسبه و بررسی می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه عدد انشعاب‌های غیر مجاز قابل توجه نیست، اظهار کرد: میزان تلفات شبکه تهران در قیاس با سایر استان‌ها به لحاظ کم بودن رکوردار و تنها ۵.۷ درصد است که بخش عمده آن مربوط به ذات فنی شبکه می‌شود و تنها دو درصد تلفات غیر فنی است.

ناظریان با اشاره به میزان صرفه‌جویی در بخش ادارات گفت: طبق مصوبه دولت از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور برنامه کاهش مصرف ادارات تدوین شد که باید نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۳۰ درصد در ساعت اداری و ۶۰ درصد بعد از ساعت اداری مصرف را کاهش دهند.

به گفته وی ۱۴۲ برنامه، ۸ محور و ۲۶ سرفصل و ۱۰۰۰ برنامه عملیاتی برای کنترل مصرف ادارات با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان تدوین شد، گفت: با اقداماتی که انجام شد، ۱۸۵ مگاوات شاهد صرفه جویی در مصرف برق ادارات بودیم و میزان همکاری ادارات به ۹۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای طرح ۵ درصد ادارات معادل ۵۰۰ اداره مشمول قطع برق شدند، گفت: در سال جاری از ظرفیت مولدهای اضطراری نیز استفاده کردیم، به‌گونه‌ای که ۱۲۰۰ مولد در تهران شناسایی شدند و با آنها تفاهمنامه امضا کردیم و به این ترتیب هم مصرف مدیریت شد و  هم این مشترکان مشمول پاداش شدند و صرفه‌جویی صورت گرفته از طریق مولدها ۱۵۰ مگاوات و معادل احداث یک نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی بوده است.

ناظریان با اشاره به مصرف رمزارزها در تهران گفت: از سال گذشته ۱۰ هزار رمزارز شناسایی و جمع آوری شده است، در حال حاضر کنترل ویژه ای انجام می شود و سامانه ای نیز در این خصوص برای کنترل و رصد طراحی شده و میزان مصرف ماینرها در سطح شهر تهران ۳۰ تا ۳۵ مگاوات است.

 

ارسال نظر