شناسه خبر : 42929

شهرک‌های سرب و روی زنجان جابه‌جا می‌شوند

 شهرک‌های سرب و روی زنجان جابه‌جا می‌شوند

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از جابه‌جایی شهرک‌های سرب و روی زنجان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با برپایی میز خدمت این سازمان در استان زنجان اظهار کرد: در آستانه دومین سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان زنجان، به همراه مسؤول بازرسی، مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست، از روز پنجشنبه میز خدمت استان را برپا کرده و پاسخگوی ۲۱ نفر از فعالان اقتصادی استان بوده ایم.

او ادامه داد: این فعالان مشکلاتی را در رابطه با تولید داشتند که در برخی موارد با دستوراتی که صادر شد مقرر شد تا با رعایت الزامات زیست محیطی، مشکلشان حل شود. برخی دیگر از این درخواست‌ها نیازمند مطرح شدن در کمیسیون ذیل ماده ۱۱ دارند که لازم است سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های صنعتی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: یک مشکل فعالان اقتصادی استان مربوط به مجوز‌های سامانه جامع محیط زیست بوده که وزارت صمت نیز باید عضو این سامانه می‌شد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده و مجوز احداث به صورت دستی صادر می‌شود که این موضوع باعث زمان بر شدن صدور مجوز‌ها شده است. انتظار می‌رود اداره صمت استان هرچه زودتر در سامانه عضو شود و روند بررسی و صدور مجوز‌ها تسریع شود.

حشمتی با بیان اینکه مساله استقرار صنایع در حریم کیفی و کمی رودخانه یکی از مسائل مهم استان است، گفت: در این خصوص آب منطقه‌ای و وزارت نیرو باید اظهار نظر صریح خود را در این رابطه اعلام کنند تا بتوانیم در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم و به فعالان اقتصادی پاسخ بدهیم و تا زمان حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

او گفت: مساله دیگر مربوط به خسارتی بود که امسال و سال‌های گذشته حیات وحش به باغات و مزارع در حاشیه مناطق وارد کرده بودند. این افراد از سال‌های گذشته طلب دارند که مقرر شد هماهنگی لازم برای پرداخت مطالبات مردم پیگیری شود. بر این اساس تفاهم نامه صندوق ملی محیط زیست با بیمه رازی برای پرداخت خسارات حیات وحش به مردم منعقد شده است تا این خسارات در اسرع وقت پرداخت شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: جا به جایی شهرک‌های سرب و روی زنجان با ارزیابی محیط زیست و دستگاه‌های مربوطه بررسی می‌شود.

 

ارسال نظر