بیمه سرمد

بیمه های عمر بیمه سرمد شامل بیمه عمر مانده بدهکار و بیمه عمر ساده زمانی می شود .

به گزارش چابک آنلاین ،بیمه عمر مانده بدهکار :

بیمه عمر، قراردادی است که به موجب آن بیمه گر در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه گذار، متعهد می شود که در صورت فوت و یا حیات بیمه شده در زمان معینی، مبلغی به عنوان سرمایه و یا مستمری به استفاده کننده (بیمه گذار یا شخص ثالث تعیین شده از طرف وی و یا وراث قانونی) بپردازد.

در این نوع بیمه، خطر فوت بیمه شده در راستای جبران بازپرداخت وام بیمه شده، با سرمایه نزولی بیمه می شود و شرکت بیمه سرمد متعهد می شود در صورت فوت بیمه شده، مانده بدهی پس از فوت متوفی به موسسه ای که از آن وام دریافت نموده است را پرداخت نماید.

اهداف و مزایا

کسانیکه از بانک‌ها و یا موسسات اعتباری و یا صندوق‌های قرض الحسنه و... برای خرید و ساختن خانه و یا رفع نیازهای زندگی وام می‌گیرند.

معمولا وام گیرنده و وام دهنده این نگرانی را دارند که در صورت فوت ، بازماندگان چه خواهند کرد، لذا این بیمه‌نامه برای رفع این قبیل مشکلات و نگرانی‌هاست که در صورت فوت بقیه اقساط وام از تاریخ فوت تا پایان مدت وام یکجا در وجه بانک و یا موسسه وام دهنده (بیمه‌گذار) پرداخت می‌‌نماید، از طرف دیگر موسسات اعتباری و بانک‌ها به منظور استرداد وامی که به اشخاص حقیقی داده‌اند و نیز مشکلات تسویه بدهی وام برای بازماندگان، وام گیرنده را بیمه‌عمر مانده‌بدهکار می‌نمایند.

با توجه به شرایط مندرج در بیمه‌نامه ممکن است خطرات در یک مورد پوشش قرار گیرد:

پوشش اصلی: فوت به هر علت

بیمه عمر ساده زمانی:

بیمه‌عمر ساده زمانی انفرادی نوعی از بیمه عمر است که پوشش بیمه‌ای را برای مدت معینی ارائه میدهد و سرمایه بیمه صرفا در صورت فوت بیمه شده در اثنای مدت اعتبار قرارداد قابل پرداخت می‌باشد و در صورتی که بیمه شده تا پایان مدت قرارداد در قید حیات باشد، وجهی بابت تعهدات بیمه‌گر به بیمه‌گذار پرداخت نخواهد شد.

انواع بیمه‌های عمر ساده زمانی شامل:

• بیمه‌عمر زمانی به شرط فوت

بیمه عمر زمانی به شرط فوت نوعی از بیمه عمر است که بر اساس آن پوشش بیمه‌ای برای مدت معینی ارائه می‌گردد و سرمایه بیمه‌ای صرفا در صورت فوت بیمه شده در طول مدت اعتبار قرارداد قابل پرداخت می‌باشد.

مزایا:

1. برای افرادی که دارای درآمدهای کم و از نگرانی شدید نسبت به آینده افراد وابسته خود رنج می‌برند تامین بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد.

2. بیمه های عمر زمانی این امکان را به اشخاص می دهند که آنها بتوانند با پرداخت کمترین میزان حق بیمه ، مزایای فوت بیشتری را برای خود فراهم کنند..

3. برای تامین نقدینگی مورد نیاز درزمان وقوع فوت صاحب بیمه نامه .

بیمه‌عمر زمانی به شرط حیات

در این بیمه ، انجام تعهدات بیمه گر موکول به حیات بیمه شده در موعد معین ( انقضاء قرارداد بیمه) است که تعهد بیمه گر در پرداخت سرمایه به صورت یکجا و یا بصورت مستمری می باشد . از بارزترین انواع این بیمه ، بیمه بازنشستگی است که افراد در زمان اشتغال به کار حق بیمه پرداخت می نمایند تا در زمان بازنشستگی و عدم توانایی انجام کار از محل این بیمه مستمری مادام العمر دریافت نمایند . این بیمه در حال حاضر توام با بیمه بشرط فوت تحت عنوان بیمه مختلط صادر میگردد .

بازار هدف

کلیه اشخاص حقیقی به این بیمه‌نامه نیاز دارند.

 

 

ارسال نظر