بیمه سامان؛

بیمه مهندسی با دامنه وسیع خود خطرات متنوعی را پوشش می دهد

بیمه مهندسی با دامنه وسیع خود خطرات متنوعی را پوشش می دهد

بیمه‌ مهندسی با دامنه وسیع خود خطرات متعدد و متنوعی را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه‌های مهندسی علاوه بر اینکه موارد بیمه شده را در دوره عملیات ساختمانی یا نصب تجهیزات و ماشین‌آلات پوشش میی دهد، حتی انجام عملیات در زمان آزمایش و یا دوره تضمین (نگهداری) که مطابق پیمان بعهده پیمانکار می باشد را نیز شامل می شود.

بیمه تمام خطر پیمانکاران:

به گزارش چابک آنلاین، بیمه تمام خطر پیمانکاران اصولاً برای یک پروژه احداث که اجرای آن بموجب قراردادی بین کارفرما و پیمانکار منعقد شده است صادر می‌شود و آن را از زمان شروع کار تا پایان تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه‌نامه تمام خطر پیمانکاران را می‌توان برای کلیه پروژه های راه‌سازی و ساختمانی بررسی و صادر  نمود. لذا موضوعات مورد بیمه تمام خطر پیمانکاران بسیار متنوع می‌باشد که به عنوان نمونه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- انواع ساختمان با کاربریهای مختلف مثل مسکونی، اداری، تجاری، پزشکی، آموزشی و ورزشی

- ساختمان کارخانجات و سیلوها که ممکن است بخش عمده‌ای از عملیات مربوط به نصب تجهیزات و ماشین آلات نیز باشد.

- ساختمان راه، خطوط و ایستگاههای راه آهن و باند و ترمینال فرودگاه‌ها

- انواع موج شکن‌ها و آب‌شکن در داخل دریا

- پلها، سدها، تونلها، سیستم های آبیاری و زهکشی و خطوط انتقال آب (با لوله های سیمانی) کانالها، بندرگاه‌ها

بیمه تمام خطر نصب:

هدف اصلی بیمه تمام خطر نصب، ارائه تأمین جامع و کافی در مقابل تمام خطرات مربوط به نصب ماشین‌آلات و تجهیزات و همچنین نصب هرگونه سازه با اسکلت فلزی می‌باشد. موضوع بیمه‌نامه تمام خطر نصب، پروژه‌های در حال اجراء می‌باشد. بیمه نامه تمام خطر نصب  پروژه‌هایی را در بر می‌گیرد که با قطعات و تجهیزات و ماشین‌آلاتی شکل می‌گیرد که در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی دیگر ساخته شده و در محل اجرای طرح نصب می‌گردد. مدت این بیمه بسته به نوع پروژه متفاوت بوده و ممکن است چند ماه یا چندین سال بطول انجامد و ضمناً در این بیمه، سرمایه درگیر با ریسک تابعی از مدت بیمه می‌باشد.

خطرات تحت پوشش

از جمله خطرات تحت پوشش می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1.- خطرات طبیعی مثل سیل،  زلزله، طوفان، نزولات جوی

2.- آتش سوزی، انفجار، برخورد جسم خارجی، ریزش و رانش زمین

3.- دزدی، خسارت ناشی از بکار بردن مصالح معیوب و اجرای ناصحیح کار به بخشهای اجراء شده دیگر که بطور صحیح اتمام

گردیده و غیره

بیمه شکست ماشین الات:

هدف بیمه شکست ماشین الات حمایت از بیمه‌گذار در برابر خسارات مالی ناشی از وقوع حادثه ناگهانی و غیرقابل پیش بینی می‌باشد. در صورت عدم وجود بیمه‌نامه شکست ماشین الات، صاحبان ماشین‌آلات می‌باید همواره مبالغی را به صورت نقد و به عنوان ذخیره برای جبران خسارات احتمالی نگهداری نمایند، این عمل نه تنها بخشی از سرمایه آنها را به صورت راکد و غیرقابل استفاده در امر سرمایه گذاری در می‌آورد، بلکه چنانچه خسارتی به وقوع بپیوندد که هزینه های لازم به منظور جبران آن بیش از ذخایر خسارتی نگهداری شده باشد، می‌بایست بخشی از درآمدهای جاری موسسه را نیز به این امر اختصاص داد و در چنین حالتی موسسه با مشکلات مالی مواجه خواهد شد (به خصوص در سال های اولیه فعالیت موسسه که میزان ذخایر بسیار ناچیز است ) بنابراین بیمه نامه شکست ماشین‌آلات بهترین راه حل جبران خسارات احتمالی بدون ذخیره کردن بخشی از سرمایه بیمه گذار می‌باشد.

بیمه ماشین‌آلات برای تمامی موسساتی که این قبیل ماشین‌آلات را مورد استفاده قرار می‌دهند، حائز اهمیت می‌باشد. یعنی بیمه‌نامه شکست ماشین آلات نه تنها برای موسسات بزرگ صنعتی که متشکل از واحدهای بزرگ یا ماشین‌آلات تمام اتوماتیک می‌باشند، بلکه مهمتر از آن برای کلیه موسسات صنعتی متوسط و کوچک نیز که بروز نقصی در ماشین‌آلات تولیدی آنها ممکن است عواقب سوء مالی و اقتصادی بسیار شدیدی را برای موسسه به بار آورد، دارای اهمیت می‌باشد. همچنین آن دسته از موسسات مالی که اعتبار لازم جهت خرید ماشین‌آلات و دستگاه ها را تأمین می نمایند نیز علاقمندند که این قبیل ماشین‌آلات و دستگاهها از تأمین جامع و کامل برخوردار باشند.

بیمه ماشین آلات پیمانکاری:

برای هر پیمانکار، زمان و هزینه‌های مربوط از عوامل تعیین کننده و سرنوشت‌ساز در موفقیت یا شکست پروژه ساختمانی به حساب می‌آیند. دستورالعمل‌های کارخانه‌های تولیدکننده و کتابچه‌های مخصوص ماشین‌آلات از مواردی است که پیمانکار را در انتخاب تجهیزات مورد نظر و محاسبه هزینه‌های آنها یاری می‌دهد.

بیمه ماشین آلات پیمانکاری بیشتر برای پروژه های بلند مدت یا پروژه هایی که در محل ساختمان آنها چندین پیمانکار، ماشین‌آلات خود را به کار انداخته‌اند مناسب است. بیمه‌نامه ماشین آلات پیمانکاری  پوشش‌های یکسان همه ماشین‌آلات موجود در کارگاه را بدون در نظر گرفتن مالک آنها در بر می‌گیرد و هر یک از آنها به نسبت سهم حق بیمه خود را پرداخت خواهند کرد.

ویژگیهای بیمه ماشین آلات پیمانکاری

- محل خاص (محل احداث ساختمان)

- مدت از قبل تعیین شده بیمه (زمان تکمیل ساختمان)

- بیمه ماشین‌آلات ساختمانی یک پوشش تمام خطر است

 

ارسال نظر