شناسه خبر : 34501

کیفیت چت با کاربران آیفون از اندروید ضعیف‌تر می‌شود

کیفیت چت با کاربران آیفون از اندروید ضعیف‌تر می‌شود

با تغییراتی که در برنامه آی‌مسیج در نرم افزار iOS ۱۷ داده شده است، تجربه چت با کاربران آیفون از دستگاه اندرویدی، ضعیف‌تر خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اپل به تازگی در کنفرانس سالانه طراحان (WWD) سال ۲۰۲۳، از iOS ۱۷  رونمایی کرد که جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل این شرکت است.

در میان ویژگی‌های جدید معرفی شده در این به‌روزرسانی، تغییراتی در سرویس پیام‌رسانی چند پلتفرمی محبوب آی‌مسیج داده شده است. اما تغییرات ایجاد شده به نفع کاربران اندرویدی نیست و تجربه چت کردن با کاربران آیفون را ضعیف‌تر خواهد کرد.

طبق گزارش وب سایت XDA-Developers، هدف از تغییرات ایجاد شده در آی‌مسیج، بهبود تجربه کاربران آیفون در هنگام چت گروهی با سایر کاربران از جمله کاربران دستگاه‌های اندرویدی بوده است.

با به‌روزرسانی جدید، کاربران آیفون اکنون می‌توانند پیام‌ها را ویرایش کرده و تصاویر را با حداکثر کیفیت ارسال کنند، حتی هنگامی که کاربران اندرویدی در گروه هستند. با این حال، کاربران اندرویدی نمی‌توانند از این ویژگی‌های جدید لذت ببرند.

پیش از این، ویژگی‌های مذکور تنها در مکالمات فردی یا گروه‌هایی که منحصرا توسط کاربران آی‌مسیج تشکیل شده بودند، در دسترس بودند. متاسفانه کاربران اندرویدی قادر به دیدن پیام‌های ویرایش شده نخواهند بود و اگر در یک چت گروهی با کاربران آی‌مسیج شرکت کنند، پاسخ‌ها به رشته‌های پیام به ‌درستی و مرتب ‌شده برای آنها ظاهر نمی‌شوند. حتی تصاویر و ویدئهایی که از طریق چت گروهی ارسال می‌شوند، در دستگاه اندرویدی کیفیت خود را از دست می‌دهند.

مشخص نیست که آیا این تغییرات در نسخه نهایی iOS ۱۷ باقی خواهد ماند یا خیر. این نسخه در سپتامبر رسمی خواهد شد. اگر این تغییرات نهایی شود، خبر خوبی برای کاربران اندروید نیست و بیش از هر زمان دیگری دلیلی برای حمایت از گوگل در کمپین این شرکت دارند تا اپل را تشویق کنند از پروتکل پیام رسانی آر سی اس در آی‌مسیج پشتیبانی کند.

بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، در پایان، تغییراتی که آی‌مسیج در iOS ۱۷ پیدا کرده، ممکن است تجربه کاربران آیفون را بهبود ببخشد اما به ضرر کاربران اندرویدی تمام می‌شود. باید دید آیا اپل به این مشکل رسیدگی خواهد کرد و در آینده تجربه بهتری را برای کاربران اندرویدی فراهم خواهد کرد یا خیر.

 

ارسال نظر