شناسه خبر : 34080

متا به دلیل انتقال داده‌های کاربران در اروپا جریمه شد

متا به دلیل انتقال داده‌های کاربران در اروپا جریمه شد

شرکت متا به دلیل شیوه کنترلی که بر اطلاعات کاربران دارد، ۱.۲ میلیارد یورو از سوی رگولاتوری حریم خصوصی اروپا جریمه شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غول فناوری ایالات متحده، متا به دلیل رعایت نکردن قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا با جریمه ۱.۲ میلیارد یورویی  معادل ۱.۳ میلیارد دلار مواجه شد.

 کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند روز دوشنبه اعلام کرد که متا هنگام انتقال داده‌های شخصی کاربران اروپایی فیسبوک به ایالات متحده بدون محافظت کافی از آن‌ها در برابر اقدامات نظارت بر داده‌های واشنگتن، مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) را نقض کرده است.

 این بزرگ‌ترین جریمه‌ای است که بر اساس قانون شاخص حریم خصوصی حفاظت از داده‌های عمومی (GDPR) اعمال می‌شود و در آستانه پنجمین سالگرد اجرای قانون در ۲۵ مه اعمال می‌شود.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC)  از سال ۲۰۲۰ در حال بررسی انتقال داده‌های شخصی کاربران ایرلندی متا است.

 اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حال نهایی کردن یک توافق جدید برای جریان داده هستند که ممکن است در اوایل جولای و اواخر اکتبر انجام شود. متا تا ۱۲ اکتبر فرصت دارد تا برای نقل و انتقالات خود به SCC‌ها اعتماد نکند.

شرکت متا اعلام کرد که امیدوار است آمریکا و اتحادیه اروپا قانونی جدیدی را برای استفاده از داده‌های شخصی در ماه‌های آینده تصویب کنند. این غول فناوری ایالات متحده سال گذشته اعلام کرد که اگر نتواند اطلاعات را به آمریکا بیاورد، مجبور به تعطیل‌کردن فیسبوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا می‌شود. بااین‌حال، سیاست‌مداران اروپایی هشدار دادند که متا نمی‌تواند با تهدید از این اتحادیه باج بگیرد.

متا همچنین تا ۱۲ نوامبر فرصت دارد تا داده‌های شخصی کاربران اروپایی فیسبوک را که از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده منتقل و ذخیره شده است حذف یا به اتحادیه اروپا بازگرداند. با این حال، بعید است که شرکت فناوری مجبور به حذف یا جابجایی داده‌ها شود، زیرا انتظار می‌رود مذاکره‌کنندگان اروپایی و آمریکایی قرارداد جدید را تا اوایل نوامبر نهایی کنند.

 نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا و جنیفر نیوزتد، مدیر ارشد حقوقی، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند: این تصمیم غیرقابل توجیه است و سابقه خطرناکی را برای شرکت‌های بی‌شمار دیگر که داده‌ها را بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده انتقال می‌دهند، ایجاد می‌کند.

کلگ و نیوزتد گفتند که این شرکت به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.  

 مکس شرمز، فعال حریم خصوصی پشت شکایت اولیه در سال ۲۰۱۳ که از این پرونده حمایت می‌کند، گفت: "ما از دیدن این تصمیم پس از ده سال دعوای قضایی خوشحالیم. مگر اینکه قوانین نظارتی ایالات متحده اصلاح شود، متا باید به طور اساسی سیستم‌های خود را بازسازی کند". 

ارسال نظر