شناسه خبر : 27397

عضویت رایگان همه کسب وکارها در تعاونی پلتفرم

عضویت رایگان همه کسب وکارها در تعاونی پلتفرم

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت کار با تشریح جزییات تشکیل اولین تعاونی پلتفرم ایران بازار هوشمند کسب و کار تاکید کرد: همه کسب و کارها در ایران می توانند با عضویت رایگان در این پلتفرم از مزایای یک سهامدار و درآمد بازار مجازی بهره‌مند شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای نامگذاری شعار سال و براساس منویات مقام معظم رهبری، موضوع هوشمندسازی تعاونی‌ها و حمایت از تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان، استارت‌آپی و پلتفرمی را در دستور کار خود قرارداده است.

کارشناسان از تعاونی‌های پلتفرم به عنوان چشم‌اندازی نو در عرصه اقتصاد دیجیتال یاد می‌کنند و معتقدند یکی از راهکارهای افزایش مشارکت مردم در بخش تعاون، استفاده از فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال به منظور افزایش بازدهی و بهره وری اقتصاد و گسترش مشارکتهای مردمی در تعاونی‌ها، حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزار الکترونیک نظیر شکل گیری تعاونی های پلتفرم به عنوان شکل جدیدی از تعاونی های کار است و کلیه کسب و کارها، صاحبان مشاغل خانگی، خویش فرماها و مزدبگیران (فری لنسرها) می‌توانند در قالب این تعاونی فعالیت کنند.

جعفر امیرآبادی زاده ـ مدیر کل دفترتعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزییات تشکیل اولین تعاونی پلتفرم ایران بازار هوشمند کسب وکار و نحوه فعالیت آن می‌گوید: این تعاونی درنظر دارد کلیه کسب و کارهای ایران را جامعه هدف خود قرار دهد و این امکان وجود دارد که همه صنوف کشور با عضویت رایگان در پلتفرم، از مزایای یک سهام دار و از پتانسیل درآمد بازار بهره‌مند شوند.

آنطور که وی گفته، هر تعاونگر فعال در کسب و کار خانگی دارای مجوز فعالیت، می تواند بر حسب نوع فعالیت خود به شکل سیستمی و با جلب رضایت مشتری، از منابع مالی اولین تعاونی پلتفرم ایران به صورت آنلاین و شفاف بهره‌مند شود.

به گفته امیرآبادی زاده، این پلتفرم می‌تواند بدون محدودیت در سراسر دنیا فعالیت و بدون واسطه چرخۀ دشوار صادرات و واردات در شرایط تحریم ظالمانه، امکان ارز آوری برای کشور را فراهم کند.

مدیرکل دفترتعاونی های خدماتی وزارت تعاون با اشاره به نوپا بودن تعاونی های پلتفرم در دنیا می‌گوید: این تعاونی‌ها دارای الگوی جدیدی از کسب و کارهای مردم محور هستند وعضویت افراد در هر نقطه‌ای از کشور، در پرتو پلتفرم تعاونی بوده و احراز هویت افراد تماما الکترونیکی به انجام می رسد و منابع مالی ایجاد شده در تعاونی به صورت شفاف قابل مشاهده است و بین اعضا تقسیم می شود.

پیش از این شبکه هوشمند کسب و کارهای تعاونی و بازار مجازی تعاونی‌های کشور تحت عنوان " تعاون مارکت " به همت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و به منظور سهولت در انجام معاملات شبکه‌ای، توسعه ارتباطات، بهبود فضای کسب و کار و فراهم کردن بستر مناسب برای ارائه خدمات و محصولات تعاونی‌ها در سراسر کشور و حضور موثر کارآفرینان بخش تعاون راه‌اندازی شده بود.

 تعاونی پلتفرم ایران بازار هوشمند کسب و کار، یک تعاونی استارت‌آپی و عضو شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که دارای کد نوآفرین از سازمان فناوری اطلاعات ایران، پروانه کسب از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و عضو رسمی با گواهی فعالیت از اتاق تعاون ایران است.

ارسال نظر