شناسه خبر : 49462

رونمایی از موتور بنزینی ۶ سیلندر ساخت ایران

رونمایی از موتور بنزینی ۶ سیلندر ساخت ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین رونمایی از موتور بنزینی ۶سیلندر خورجینی ۴لیتری» گفت این پروژه با همکاری چند تن از بهترین محققین دنیا که به‌کشور بازگشته‌اند، انجام شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین رونمایی از اولین نمونه بومی «موتور بنزینی ۶سیلندر خورجینی ۴لیتری» که در پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قوای محرکه حجم و توان بالای بنزینی یکی از انواع قوای محرکه در خودروهای استراتژیک، راهبردی و تاکتیکی به شمار می‌روند، البته از این موتورها در خودروهای شخصی و تفریحی مثل آفرود را هم استفاده می‌شود.

وی افزود: این یک نیاز کاملا راهبردی است که کشور به آن رسیده تا دانش بومی آن را داشته باشیم. در این راستا یک شرکت دانش بنیان، چندین عضو هیات علمی و نزدیک به ۴۰ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مطرح کشور گروهی تشکیل دادند و توانستند طی چند سال گذشته، مطالعات عمیق برای اکتساب فناوری‌های یکی از معروفترین موتورهای ۶سیلندر خورجینی ۴لیتری دنیا را انجام دهند و امروز موفق شدند نمونه مهندسی معکوس شده این موتور را با موفقیت، کیفیت و استانداردهای بالا آزمایش کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: امیدوارم این جریان قوی علمی که در این شرکت و پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی آغاز شده است ادامه داشته و نمونه سازی ادامه یابد.

وی افزود: بحث فناوری‌های موتور جزو فناوری‌های کلیدی در هر سامانه خودرویی هستند. این شرکت دانش بنیان که به صورت تخصصی بر روی موتور و قوای محرکه کار‌ میکنند در این حجم از موتور دانش فنی که به دست آورده بسیار دانش فنی ارزشمندی است که حتی از خود محصول هم ارزشمندتر است و توان تسریع دادن به صنایع دیگر را دارد.

دهقانی خاطرنشان کرد: معاونت علمی بخشی از هزینه تحقیق و توسعه این پروژه را تقبل کرده و خوشحالم در این شرکت چند تن از بهترین محققان ایرانی که در دنیا فعالیت می‌کردند، به کشور برگشتند. این محققان در بهترین شرکتهای خودروسازی و موتورسازی دنیا کار می‌کردند که در این پروژه همراه تیم بودند تا دانش فنی اصولی ریشه دار در کشورمان شکل گیرد.
ارسال نظر