شناسه خبر : 42461

ایران در رتبه هفتم فولادسازان برتر جهان قرارگرفت

ایران در رتبه هفتم فولادسازان برتر جهان قرارگرفت

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد؛ رُشد نقطه‌به‌نقطه و سالانه تولید فولاد خام ایران همچنان افزایشی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ بر اساس تازه‌ترین گزارش انجمن جهانی فولاد؛ صنایع فولاد سازی ایران «نوامبر» امسال (۱۰ آبان تا ۱۰ آذر ۱۴۰۲) سه میلیون تُن فولاد خام تولید کرده که درمقایسه با «نوامبر» پارسال ۷.۶ درصد و درمقایسه با تولید ۱۱ ماهه سال گذشته ۰.۶ درصد افزایش داشته است.

بر این اساس، صنعت فولاد ایران با ثبت تولید سه میلیون تُنی فولاد خام، در ماه «نوامبر»، از نظر میزان تولید ماهیانه در رتبه هفتم فولادسازان برتر جهان قرار دارد هرچند که از نظر تولید کل در ۱۱ ماهه منتهی به «نوامبر»، ایران با تولید ۲۸ میلیون و یکصد هزار تُن کماکان دهمین فولادساز برتر جهان است.

نزدیک‌ترین رقیبان ایران بین ۱۰ فولادساز برتر جهان به ترتیب برزیل، ترکیه و آلمان هستند، بطوری‌که در ۱۱ ماهه ۲۰۲۳، برزیل با تولید ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن، ترکیه با تولید ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن و آلمان با تولید ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن فولاد خام، رتبه‌های هفتم تا نهم تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص دادند.

کشور‌های تولید کننده فولاد در خاورمیانه که شامل ایران، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند، «نوامبر» امسال در مجموع چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کردند که چهار درصد افزایش درمقایسه با تولید ماه «نوامبر» ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد و ۶۳ درصد فولاد خام تولید شده در خاورمیانه از آن ایران است.

انجمن جهانی فولاد (worldsteel) یکی از بزرگترین و پویاترین انجمن‌های صنعتی در جهان است که همه کشور‌های بزرگ تولیدکننده فولاد در آن عضویت دارند.

این انجمن نماینده تولیدکنندگان فولاد، انجمن‌های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد و موسسات تحقیقاتی فولاد است و اعضای آن در حدود ۸۵ درصد از فولاد جهان را تولید می‌کنند.

ارسال نظر