شناسه خبر : 42009

واردات اتوبوس‌های برقی از بهمن‌ماه آغاز می‌شود

واردات اتوبوس‌های برقی از بهمن‌ماه آغاز می‌شود

شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد خرید ۲۱۹۴ اتوبوس برقی برای رفع مشکلات ترافیکی منعقد شده، گفت: از بهمن‌ماه امسال واردات آغاز می‌شود و تا سال دیگر تمام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران، گفت: از سال گذشته تا به امروز هزار و ۸۶۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که کمتر از هزار دستگاه آنها در خط فعال بود و در حال حاضر بیش از ۳ هزار اتوبوس داریم که ۲۰۵۰ دستگاه آن در خط فعال است.

وی افزود: حدود ۷۰۰ اتوبوس نو به خطوط اتوبوسرانی اضافه شد اما این کفایت حمل و نقل عمومی تهران را نمی کند، لذا قرارداد ۲۱۹۴ اتوبوس برقی، ده هزار ون، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار موتور برقی را به صورت گسترده دنبال می کنیم که هم به رفع آلایندگی و هم رفع مشکلات ترافیکی کمک می کند و از همین امسال واردات آنها شروع می شود و نهایتا داخلی سازی می شود.

شهردار تهران با بیان این که مطلوبیت ناوگان خدمات رسانی تهران بالا می رود گفت: از امسال واردات شروع می شود و تا سال دیگر تمام می شود یعنی از بهمن ما امسال آغاز و تا سال دیگر تمام می شود لذا میزان اتوبوس های ما به بیش از آنچه که در گذشته در بالاترین سطح بوده می رسد.

زاکانی گفت: با تصحیح خطوط و ایجاد ظرفیت‌های جدید ناوگانی به ویژه در مترو ۷۹۱ دستگاه واگن قرار بسته شد و از سال بعد وارد خدمات می‌شود و ۱۱۳ واگن ملی هم به آن اضافه می شود که بدنه ۲۱ واگن در حال تکمیل است، لذا شرایط تهران را از لحاظ حمل و نقل عمومی برای سال آینده متحول شده خواهیم دید.

وی درباره اینکه مشکل برق برای شارژ خودروهای برقی نداریم، گفت: شارژ آنها قابل کنترل است و غیر از ساعت پیک شارژ صورت می گیرد. علاوه بر این برنامه استقرار زباله سوز و تغییر روشنایی تهران به لامپ‌های کم مصرف داریم که هماهنگی لازم شده است.

ارسال نظر