شناسه خبر : 39229

صنایع فولادی و معدنی به اقتصاد دیجیتال ورود کنند

صنایع فولادی و معدنی به اقتصاد دیجیتال ورود کنند

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صنایع معدنی و فولادی باید با هماهنگی و همکاری‌های بین المللی در اقتصاد دیجیتال ورود کنند و تجارب و فناوری‌های جهانی در این عرصه بهره مند شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «سید مهدی حاتمیان» روز چهارشنبه در نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: ورود به اقتصاد دیجیتال تحول آفرین است که نیاز است بخش‌های اقتصادی کشور در این عرصه حضور پیدا کنند.

وی افزود: نگاه زیست بومی هوشمند در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامه هفتم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد دیجیتال باید به سهم ۱۰ درصدی دست یابیم گفت: نیاز است تا به بخش هوشمندسازی در اقتصاد دیجیتال تا افق ۱۴۱۰ دست یابیم تا محصولات بومی تولید شود.

وی ادامه داد: مدل رشد بخش معدن نسبت به سایر بخش ها با رشد ۱۳ درصدی در برنامه هفتم مطرح شده است این امر با ظهور فناوری های نو و دیجیتال سازی اقتصاد محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه نقش زیست بومی و راهبردی ارتباطات و فناوری ارتباطات در بخش های اقتصادی کشور را با تاکید بر تحول دیجیتال تبیین کرد و گفت: رشد فراگیر اقتصاد دیجیتال نوعی از رشد اقتصادی است که منجر به افزایش سطح رفاه، ایمنی بر خط و توسعه فناورهای در اقتصاد کشور می شود.

حاتمیان خاطر نشان کرد: در بخش‌های مختلف اقتصادی در سطح جهانی به موضوع دیجیتالی اقتصادی پرداخته و با تامین زیرساخت‌های فناوری، افزایش ارزش افزوده و کاهش هزینه‌ها رقم خورده است.

نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در فولاد، معدن و صنایع معدنی امروز ۱۹ مهر ماه توسط ایمیدرو و بنیان نوآوری هوش مصنوعی در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است.

جدیدترین پیشرفت‌ها در تحول دیجیتال و صنعت نسل چهار و پنج در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این همایش بین المللی به بررسی چالش‌ها، راه حل‌ها و فرصت‌های DT در فولاد و معدن و پایداری و بهره‌وری آن توسط اساتید مجرب و متخصص داخلی و بین المللی می‌پردازد.
رویکردهای این رویداد بهره‌وری و پایداری صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی در سایه تحول دیجیتال (راهکارها و چالش‌ها) است. در حاشیه این همایش، پاویون اختصاصی ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در صنعت برگزار می‌شود.

ارسال نظر