شناسه خبر : 40205

قیمت جهانی طلا به ۱۹۹۲ دلار افزایش یافت

قیمت جهانی طلا به 1992 دلار افزایش یافت

به دنبال تقویت احتمال عدم افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه دسامبر که ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه این کشور را کاهش داد، قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت زیرا ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پس از انتشار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا کاهش یافت.

گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو دیگر نیازی به افزایش بیشتر نرخ بهره ندارد و این امر ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را کاهش داد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 6 دلار و 87 سنت افزایش 1992.65 دلار فروخته شد. طلا روز گذشته سطح 2 هزار دلار را هم در ساعات اولیه معاملات رد کرد و به 2003.69 دلار در هر اونس رسید.

آمارهای رسمی نشان داد، رشد فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه اکتبر کندتر از انتظار پیش رفته است این درحالی است که روند تورمی دستمزدها کاهشی است و نشان از کاهش شرایط بازار کار دارد.

آمارها نشان داد، کارفرمایان در ماه اکتبر 150 هزار فرصت شغلی به بازار اضافه کردند که 180 هزار شغل کمتر از پیش‌بینی اقتصاددان است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار گفت، اگر وضعیت بازار کار رو به وخامت بگذارد، فدرال رزرو قادر به ادامه مسیر سختی که برای نرخ بهره در پیش گرفته است، نخواهد بود. آمارها دیدگاه توقف افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را تقویت کرده که به افزایش قمیت طلا کمک می‌کند.

افزایش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را بالا می‌برد.

شاخص دلار یک درصد کاهش یافت و سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا نیز به کمترین رقم در یک ماه گذشته رسید.

اکنون تاجران 95 درصد احتمال می‌دهند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه دسامبر بدون تغییر حفظ کند، این رقم قبلا 80 درصد بود.

با این حال، سرمایه‌گذاران همچنان درگیری‌های غرب آسیا را رصد می‌کنند. قیمت طلا بیش از 7 درضد در ماه اکتبر به دلیل تقاضا برای این دارای امن بالا رفت.

تای وانگ، یک تحلیلگر دیگر بازار طلا گفت: «در حالی که احتمال صلح کردن وجود ندارد، احتمال اینکه در کوتاه مدت این درگیری به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود هم وجود ندارد. با توجه به اینکه طلا در یک ماه گذشته روند فوق‌العاده ای داشته است، می‌توانیم شاهد مقداری تثبیت یا اصلاح قیمت باشیم.»

 

ارسال نظر