شناسه خبر : 34178

فعالیت‌های تولیدی در منطقه یورو کاهش یافت

فعالیت‌های تولیدی در منطقه یورو کاهش یافت

بر اساس بررسی مؤسسه "اس‌اند‌پی گلوبال"، با کاهش تقاضای جهانی برای کالاها و خدمات، فعالیت‌های تولیدی در ۲۰ کشوری که ارز رایج آن‌ها یوروست، با بیشترین سرعت خود از زمان همه‌گیری کرونا افت کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس بررسی مؤسسه "اس‌اند‌پی گلوبال"، با کاهش تقاضای جهانی برای کالاها و خدمات، فعالیت‌های تولیدی در 20 کشوری که ارز رایج آن‌ها یوروست، با بیشترین سرعت خود از زمان همه‌گیری کرونا افت کرده است.

این گزارش که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که شاخص مدیران خرید (PMI) برای بخش تولید از 45.8 واحد در آوریل به 44.6 در ماه می رسیده است. این شاخص در صورتی که کمتر از 50 باشد نشان‌دهنده کاهش فعالیت تولیدی و درصورتی که بیشتر از 50 باشد نشان‌دهنده افزایش فعالیت تولیدی است.

شاخص مشابهی که برای خدمات استفاده می‌شود نیز به پایین‌ترین حد خود در دو ماه گذشته سقوط کرد، اگرچه رقم 55.9 آن همچنان حاکی از افزایش فعالیت بود.

این داده‌ها نشان می‌دهد که عملکرد بهتر بخش خدمات نسبت به بخش تولید، بیشترین شکاف این دو بخش از ژانویه 2009 را رقم زده است.

این گزارش حاکی است که بزرگترین اقتصاد منطقه یورو یعنی آلمان در صدر فهرست رشد اقتصادی در ماه می بوده است، جایی که تولید با شدیدترین نرخ در 13 ماه گذشته رشد کرد، البته این رقم محدود به خدمات بوده است.

بر اساس گزارش اس‌اند‌پی S&P، بزرگترین رشد تولید بخش خدمات آلمان از اوت 2021 با شدیدترین کاهش تولید کالاهای این کشور در شش ماه گذشته همزمان شده است.

فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، با کاهش رشد بخش خدمات همراه با کاهش بیشتر در تولید کالا، شاهد رسیدن رشد خود به کمترین میزان در دوره رشد چهارماهه فعلی بود.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد در حالی که بقیه مناطق حوزه یورو به‌طور کلی برای پنجمین ماه متوالی رشد اقتصادی را گزارش کردند، به‌دلیل رشد آهسته‌تر بخش خدمات و کاهش شدید بخش تولید، این رشد به کمترین میزان خود از فوریه رسیده است.

ارسال نظر