شناسه خبر : 30110

طلای جهانی در سال ۲۰۲۳ چه می کند؟

طلای جهانی در سال ۲۰۲۳ چه می کند؟

تحلیلگران اظهار کردند که قیمت طلای جهانی در بیشتر سال ۲۰۲۳ حدود ۱۸۰۰ دلار در هر اونس معامله خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، قیمت طلا امروز چهارشنبه با حمایت از کاهش ارزش دلار افزایش یافت، اگرچه سرمایه‌گذاران محتاط منتظر جلسه سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو در دسامبر بودند که می‌تواند نکاتی را در مورد مسیر انقباض بانک مرکزی ایالات‌متحده ارائه دهد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۵ درصد افزایش به ۱۸۴۶ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۱۸۴۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح دو هفته‌ای در روز سه شنبه، ۰.۲ درصد کاهش یافت. دلار ضعیف، شمش را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران در آستانه اعلام فدرال‌رزرو محتاط هستند. هاریش وی، رئیس تحقیقات کالا در خدمات مالی Geojit گفت: این صورتجلسه احتمالاً بر دلار و طلا تأثیر می‌گذارد.

نگرانی‌های جاری رکود اقتصادی و تنش‌های ژئوپلیتیکی احتمالاً جذابیت پناهگاه امن طلا را در سال ۲۰۲۳ افزایش می‌دهد. مایکل لنگفورد، مدیر شرکت مشاوره شرکت AirGuide گفت: انتظار کوتاه‌مدت این است که طلا به ۱۸۸۰ دلار در هر اونس صعود کند و در بیشتر سال حدود ۱۸۰۰ دلار معامله شود.

در بازار سایرفلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۴.۰۸ دلار رسید. لنگفورد گفت اگر شرایط اقتصادی در چین طی شش ماه آینده بهبود یابد، برای خرید خودرو و فلزات گرانبها مانند پلاتین و پالادیوم مثبت خواهد بود. پلاتین ثابت در ۱۰۸۴ دلار و ۲۵ سنت بود و پالادیوم با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۷۳۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

ارسال نظر