شناسه خبر : 27813

اختصاصی چابک آنلاین؛

موجودی صرافی مهرتا چه میزان بیمه بود؟

موجودی صرافی مهرتا چه میزان بیمه بود؟

دارایی های ثابت شرکت صرافی مهر درسال گذشته تا ارزش ۱۰۰.۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیارد تومان) در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله از پوشش بیمه ای برخوردار بوده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، شرکت صرافی مهر از جمله شرکت های دولتی و فرعی بانک کشاورزی است که به خرید و فروش نقدی ارز و مسکوک طلای ضرب شده،انجام عملیات مربوط به حواله های ارزی از طریق بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز داخلی و ارایه خدمات ارزی برون مرزی از طریق کارگزاری می پردازد.

به تازگی، وزارت اقتصاد، صورت‌های مالی ۳۹۶ شرکت دولتی غیر بورسی را در سامانه کدال منتشر کرد.

از این تعداد ۳۰۶ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی، شش مورد مربوط به بانک‌ها، دو مورد از بیمه‌ها، دو مورد به مناطق آزاد تجاری و شرکت‌های زیر مجموعه‌های آنها، ۱۱ مورد زیرمجموعه شرکت‌های دبیرخانه مناطق آزاد، ۲۷ مورد مربوط به زیرمجموعه شرکت‌های بانک‌ها و بیمه‌ها، ۵ مورد مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی، یک مورد مربوط به مجموعه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۰ مورد مربوط به صورت مالی فدراسیون‌ها، ۲ مورد مربوط به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و چهار شرکت تحت نظارت دولت هستند.

طبق گفته سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی هدف این است که مدیران دولتی و عمومی، چاره‌ای جز بهبود عملکرد نداشته باشند.

گفته می شودکه موجودی ریالی و ارزی شرکت صرافی مهر نزد صندوق شرکت درسال گذشته جمعا تا ارزش 100.000 میلیون ریال (10 میلیارد تومان) در مقابل مخاطرات احتمالی از پوشش بیمه برخوردار بوده است.

هیات وزیران درآیین نامه اجرایی بند چ ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا با شناسایی اموال و ریسک آنها و تحلیل خطر تمامی اموال بیمه‌پذیر را در برابر حوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند.

 

ارسال نظر