شناسه خبر : 44773

تنوع گونه‌های مختلف در آثار سینمایی جشنواره فجر امسال

تنوع گونه‌های مختلف در آثار سینمایی جشنواره فجر امسال

عضو هیات انتخاب جشنواره ۴۲ فیلم فجر از رشد و تنوع گونه‌های آثار سینمایی ارائه شده در جشنواره فیلم فجر امسال خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عباسیان عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر با حضور در برنامه سینما ۴۲ شبکه خبر سیما، گفت: اتفاق مهمی که امسال شاهد آن هستیم است که سینمای ایران رشد خوب داشته و برخی آفت‌هایی که در دوره‌های قبل وجود داشته، برطرف شده است که مهمترین آن این است که ما تقریبا فیلم آپارتمانی نداریم چیزی که سال‌ها از آن انتقاد می‌شد. 

 وی افزود: فیلم‌ها و آثاری که امسال وارد جشنواره شد، این مزیت را دارند که همزمان با دیدن یک قصه و یک فیلم مخاطب با یک جغرافیای متفاوت و جدیدی مواجه می‌شود؛ چه جغرافیای شهری و چه جغرافیایی به وسعتِ پهنه ایران.

عباسیان ادامه داد: اتفاق مهم دیگر در آثار امسال تنوع گونه‌های فیلم‌ها است. در دوره‌هایی فیلم‌ها تنها با موضوعات آپارتمانی و درام و اجتماعی صرف بوده، اما امسال تنوع آثار در اجتماعی، طنز، دفاع مقدس تاریخی، انیمیشن و ... به خوبی دیده می‌شود. 

وی افزود: اگر یک فیلم خوب ساخته بشود، سال‌ها حرف برای گفتن دارد، مثل فیلم روز شیطان بهروز افخمی که اگر امروز هم به نمایش در بیاید قابل توجه است و بیننده از آن لذت می‌برد.

عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر با اشاره به مجموع آثاری که با پول‌های دولتی و توسط نهاد‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی تولید می‌شود، افزود: امسال اوج سه فیلم سینمایی و ۱ پویانمایی دارد که همه آن‌ها از لحاظ محتوایی بسیار ارزشمند هستند. ولی متاسفانه نهاد‌ها و ارگان‌هایی هستند که فیلم‌هایی از آن‌ها تولید و عرضه می‌شود که توقع شما را برآورده نمی‌کند و این نگرانی به وجود می‌آید که چه کوتاهی در مرحله زایش این آثار بوده است. 
 
عباسیان گفت: نکته مهمی که سینمای ما و سریال‌های ما چه در سریال‌های صدا و سیما و چه در سریال‌های نمایش خانگی از آن رنج برده می‌شود، بحث قهرمان است. قهرمانانی که وجود داشته اند و قهرمان بوده اند. برخلاف صاحب صنعت سینما که هالیوود و آمریکا است و قهرمان ندارد، تاریخ ما پر از قهرمان است، چه قهرمان امروز و چه قهرمانان معاصر، دفاع مقدس، قهرمانان ملی، شعرا، فرهنگیان، نویسندگان و قهرمانان ملی. 

وی افزود: فیلم اولی‌های امسال فیلم‌های خوبی هستند و ۱۲ فیلم توسط جوانان با استعداد و با تجربه با نگاه خوب در این بخش از جشنواره شرکت کرده اند که می‌تواننداز پدیده‌های جشنواره امسال باشند.

 

ارسال نظر