شناسه خبر : 41811

انتشار نسخه کپی غیر قانونی فیلم‌ها همچنان ادامه دارد!

انتشار نسخه کپی غیر قانونی فیلم‌ها همچنان ادامه دارد!

همزمان با اکران آنلاین فیلم سینمایی بی‌مادر، نسخه‌های لو رفته این فیلم در فضای مجازی در دسترس عموم قرار گرفته است که به بررسی آن پرداخته‌ایم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم سینمایی بی مادر به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی علی اوجی و محمدرضا مصباح است. این فیلم در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اکران و سپس دوسال بعد، در ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سینما‌های سراسر کشور به نمایش گذاشته شد.

 بی‌مادر در زمان اکران خود توانست چیزی حدود ۶ میلیارد و ۸۸ میلیون تومان بلیط بفروشد و در آن زمان جزء پرفروش‌ترین فیلم‌ها با ژانر اجتماعی شود. این فیلم سینمایی اکنون دوران اکران آنلاین خود را سپری می‌کند و جالب اینجاست که یک فیلم سینمایی که تنها چند ماه از اکران آن گذشته و به تازگی وارد چرخه اکران آنلاین شده، چطور با نسخه‌های مختلف کیفیتی در کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی در اختیار عموم مخاطبان قرار گرفته است؟ 

برخی از منتقدین در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی با ابهام موجه شدند که حدس و گمان‌هایی برای نسخه‌های لو رفته این فیلم می‌زنند. برخی می‌گویند ارسال یک نسخه از این فیلم در جشنواره‌های خارجی منجر به لو رفتن آن شده است و برخی هم حدس و گمان‌های دیگری می‌زنند؛ اما سوال اینجاست که چنین فیلمی پس از وقفه اکران دو ساله در سینما‌های سراسر کشور چگونه  در کمتر از ۵ ماه با نسخه‌های مختلف کیفیتی لو رفته است و آیا کارگردان و تهیه‌کنندگان این اثر به دنبال زیان خود هستند یا اصلا لو رفتن نسخه مجازی آسیبی به اکران سینمایی و مجازی این فیلم زده است یا خیر؟ نظر منتقدین و کارشناسان این حوزه در خصوص چنین مواردی چیست؟ آیا مسئولین و نهادهای مربوطه با چنین اتفاقاتی مقابله خواهند کرد؟ و دیگر سوالات پیرامون این مسائل که قرار است در روز‌های آینده به بررسی این موارد بپردازیم.

شایان ذکر است فیلم سینمایی بی‌مادر داستان زندگی آرام یک زوج را روایت می‌کند که با پا فشاری یکی از آن‌ها روی تصمیم‌اش، ناخواسته وارد آزمایش‌ها و دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شوند و امیرآقایی، پژمان جمشیدی، میترا حجار، علی اوجی، پردیس پورعابدینی، بیتا عزیزاوقلو، سارا محمدی و فاطمه میرزایی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم داکا و بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی رینبو لندن در سال ۲۰۲۳ شده است.

 

ارسال نظر