شناسه خبر : 41087

جشنواره‌ سینمایی اهرمی برای ایجاد انگیزه در بین جوانان


جشنواره‌ سینمایی اهرمی برای ایجاد انگیزه در بین جوانان

عضو هیات داوری دومین جشنواره سراسری دانشگاه‌های آزاد سینمایی گفت: جشنواره‌ سینمایی یک اهرمی برای ایجاد انگیزه و امید به آینده در جوانان امروزی است‌.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس طهماسبی نادری عضو هیات انتخاب و بخش داوری فیلمنامه دومین جشنواره سراسری دانشگاه‌های آزاد سینمایی گفت: در بخش کیفیت آثار ارسال شده در جشنواره، تمرکز جشنواره بر مبحث آموزش سینماها و هنرجوهای آموزشگاه‌ها است که طبیعتا خود جشنواره بر بحث ارتقای سطح کیفی آموزشگاه‌های سینمایی اهمیت بسزایی می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش فیلمنامه‌نویسیگرچه کیفیت آثار بر اساس آن توقعی که در هر صورت این مجموعه از سطح آموزش آموزشگاه‌ها دارد خیلی پایین‌تر و یا در حد متوسط بود؛ اما در مجموع می‌توان امیدها و استعدادهایی را در آثار دید که افراد می‌توانند برای آینده‌شان امیدوار باشند و در واقع مسئولین هم می‌توانند برای رشد و ارتقای کیفی این عزیزان برنامه‌ریزی خیلی جدی‌تری انجام دهند تا به ثمر برسد.

طهماسبی نادری افزود: در بحث آموزش آموزشگاه‌ها به علاقه مندان به خصوص هنر سینما و فیلمنامه‌نویسی، آموزش جزو الزامات این کار است که واقعا از ضروریات رشد و ارتقا است که جدی گرفتن این امر می‌تواند در آینده تاثیر خوبی بر کیفیت کارها بگذارد. هنرمندان ما بالاخره فیلمسازانی هستند که قرار است در آینده به سینمای ایران وارد و سپس تحویل جامعه داده شوند؛ از این جهت این جشنواره خود یک اهرمی برای ایجاد انگیزه و شور و حال در جوانان امروزی است‌.

وی ادامه داد: اینکه یک جایی در دولت و سازمان سینمایی وجود دارد که برایش جشنواره، ارتقا و رشد جوانان مهم است و به آن توجه دارد امر خوبی است.

بچه‌های سینما و بچه‌هایی که در سنین پایین وارد این عرصه می‌شوند برایشان مهم است که بتوانند دیده شوند و بدانند که دیده می‌شوند و درنتیجه بدانند که در آینده به هرحال به عنوان سرمایه‌های مملکت به آن‌ها رسیدگی می‌شود و به عنوان نیروها و سرمایه‌های فرهنگی این کشور و این مجموعه و سازمان سینمایی کشور به فکر آینده این عزیزان است تا آن‌ها مسیر خود و هدف از شرکت در جشنواره‌ها را بدانند.

 

ارسال نظر