شناسه خبر : 39855

ماه دوم پاییز به کدام گالری‌های تهران برویم؟

ماه دوم پاییز به کدام گالری‌های تهران برویم؟

نمایشگاه‌های «مقاومت می‌کنیم»، «سمفونی اشیاء»، «بهشت»، «زینت دهر»، «نغمه‌های قلم»، «نوپیدایی»، «اُدیسه» و «مرزهای واقعه» آبان ماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله «ریشه در آب»، «فرنگیست»، «سمفونی اشیاء»، مروری بر آثار استاد حسین محجوبی نقاش و معمار پیشکسوت، «دختران انتظار»، «نقش مینا»، آثار نفیس هنرمندان قلم زن، «بهشت»، «عاشقانه‌های پاییز دختران سرزمین هنر»، «زینت دهر» و «نغمه‌های قلم» پنجم آبان ماه و ماه دوم فصل پاییز در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند.

همچنین همچون هفته گذشته همزمان با عملیات «طوفان الاقصی» در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با مقاومت فلسطین نمایشگاه‌هایی در بعضی از نگارخانه‌ها و گالری‌ها برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«مقاومت می‌کنیم»

نمایشگاه و کارگاه پوستر غزه «مقاومت می‌کنیم» با آثار الهه احمدپور، هانیه اردستانی، فاطمه اسدی، پانته آ اسـماعیل پور، فاطمه تاجیک، مریم جلیلی، مبینا حسن پور، کوثر سادات سجادیان، مهرنوش سوزنگری، فریما سیفی، معصومه صالحی، ملیحه طاهرخانی، ریحانه طاهری، طهور عبدالکریمی، لعیا عطایی فر، محمد قنبری، آتنا کریم زادگان، رضوان کوزه گران، هلیا نظامی و یگانه نو زعیم پنجم آبان ساعت ۱۶ در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله افتتاح می‌شود و تا نهم آبان روزهای شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است.

آثار منتخب نمایشگاه هفته گذشته طی یک فراخوان دو روزه با هدف همدردی با مردم مظلوم غزه با حضور بیش از ۴۰ دانشجو زیر نظر محمدعلی سعیدی مدرس دانشگاه برگزار شد و ۳۰ اثر از ۲۰ دانشجوی منتخب به نمایش درخواهد آمد. نمایشگاه با مشارکت انتشارات پل فیروزه و دانشگاه دخترانه شریعتی برگزار می‌شود و همزمان با برگزاری این نمایشگاه، کارگاه طراحی پوستر نیز ادامه خواهد داشت.

«فلسطین در قاب مقاومت»

نمایشگاه «فلسطین در قاب مقاومت» همزمان با مبارزات ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه با مشارکت جمعیت دفاع از ملت فلسطین، از دوم آبان به مدت ۱۰ روز ساعت ۸ تا ۱۹ در نگارخانه فرهنگسرای خاتم (ص) به نشانی بزرگراه آیت‌الله سعیدی، شهرک ولیعصر(عج)، خیابان پژاند، بوستان لواسانی دایر است. این نمایشگاه با ۲۵ اثر راوی نهضت مقاومت و دفاع مظلومانه مردم فلسطین و گویای جنایات رژیم غاصب صهیونیستی است.

«با طوفان الاقصی تا روز آخر» در خانه عکاسان

نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» با ۴۲ اثر از آثار عکاسان رسانه‌های بین‌المللی فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان‌الاقصی ۲۴ مهر در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ افتتاح شد و تا «روز پیروزی مقاومت غزه» روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ ادامه دارد. آثار این نمایشگاه هر هفته به روز می‌شود و تغییر می‌کند و عکس‌هایی که از دیوار پایین می‌آید به صورت کوچکتری بر روی یکی از دیوارهای نمایشگاه اضافه می‌شود.

نمایش آثار کاریکاتور هنرمند فلسطینی

نمایشگاه منتخب آثار کاریکاتور امیه جحا هنرمند فلسطینی با موضوع مقاومت و اشغالگری ۲۲ مهر تا ۲۰ آبان به‌ جز روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۰ تا ۱۶ در موزه هنرهای معاصر فلسطین، به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۷۴ دایر است. این نمایشگاه شامل ۶۵ اثر کاریکاتور با موضوع‌هایی همچون مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین و افشای جنایات اشغالگران و متجاوزان صهیونیست است.

۳ نمایشگاه در مجموعه‌ معاصر سو

نمایشگاه‌های گروهی «شما در سر خود هستید» با آثار سیاوش حاتم، هانیه رحیمیان، شیوا اباذریان، میترا اردلان، نگین شعله‌ور، مونا کلهرودی، محمد معینی و هاجر جهانبخش، آثار امین پروین با عنوان «تنظیم مجدد کارخانه» و آثار محسن کرمی با عنوان «در پس‌زمینه»، پنجم آبان ساعت ۱۶ تا ۱۹ در مجموعه‌ معاصر سو به نشانی نجات الهی (ویلا)، سمیه، پورموسی، پلاک ٣٠ افتتاح می‌شوند و تا ۲۶ آبان ادامه دارند. این مجموعه روزهای شنبه تعطیل است.

نمایش «ریشه در آب»

نمایشگاه آثار نقاشی مرضیه صفرزاده با عنوان «ریشه در آب» پنجم تا ۱۹ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

در بخشی از بیانیه‌ این نمایشگاه به قلم صفرزاده آمده است: «در این مجموعه به بازنمایی ترکیب‌های مختلف ریشه‌های معلق در آب گیاهان پرداخته‌ام، زیرا پیچیدگی‌ها و در هم تنیدگی آنها برای من همچون روابط اجتماعی انسان امروزی است. فرم‌هایی با انحناها و در هم پیچیدگی‌هایی که گاه یادآور فضاهای خوشایندی چون رقص هستند و گاه خشن و عبوس از تنهایی انسان امروز سخن می‌گویند.»

«۷ منظر» در جاوید

نمایشگاه گروهی نقاشی «۷ منظر» با آثاری از لیدا آزاد، علیرضا بیداری، سپیده ثابت خلعتبری، گلنار حبیبی، روزبه دبیری، سارا غفوری و مریم مقدم پنجم تا ۱۹ آبان همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای خیابان زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک دایر است. گالری روزهای یکشنبه تعطیل است.

«خطدیس‌ها» در گالری آریا

نمایشگاه آثار نقاشی‌ لیلا میری با عنوان «خطدیس‌ها» پنجم تا ۱۹ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«لانه خرگوش» و «فرنگیست»

نمایشگاه‌های آثار حجم الناز رحیم پور با عنوان «لانه خرگوش» و آثار نقاشی علی زعیم با عنوان «فرنگیست» با نمایشگاه‌گردانی جلال مشهدی فرد پنجم تا ١٩ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان به نشانی خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک برپا هستند.

«شکلی دیگر» در ایوان ربط

نمایشگاه آثار مجسمه‌سازی علی ملک هنرمند خودآموخته با عنوان «شکلی دیگر» ‌پنجم تا ۱۸ آبان ساعت ۱۷ تا ۲۱ در استخر مجموعه ایوان ربط به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶ دایر است. مجسمه‌های این مجموعه از پاپیه ماشه هستند.

«سمفونی اشیاء» در گالری سیحون

‎نمایشگاه آثار نقاشی سما انوشهر با عنوان «سمفونی اشیاء» پنجم تا ۱۷ آبان هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

«مسیر» در گالری بُستان

آثار نقاشی دل‌آرا پاکدل با عنوان «مسیر» پنجم تا ۱۷ آبان به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برقرار است.

مروری بر آثار استاد حسین محجوبی

نمایشگاه مروری بر آثار استاد حسین محجوبی نقاش و معمار پیشکسوت به انتخاب سعید محجوبی پنجم آبان ساعت ۱۷ در گالری کاما به نشانی بلوار نلسون ماندلا(جردن)، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا ۱۶ آبان ۱۴ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«هم آمیزی متکثر» در نگارخانه هوم

نمایشگاه آثار مجسمه‌سازی ونوشه شکری با عنوان «هم آمیزی متکثر» پنجم آبان ساعت ۱۶ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا ۱۵ آبان به جز چهارشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۸ تا ۲۰ برقرار است.

در بیانیه نمایشگاه «هم آمیزی متکثر» آمده است: «آثار هنرمند ویژه و ارزشمند ونوشه شکری نشان‌دهنده منویات شخصی او با شیوه بیانی شخصی سازی شده اوست. آثاری مفهوم گرا که مفاهیم خاصی سرشار از هم آمیزی خیال و واقعیت را در خود حمل می‌کنند .هنرمند در بیان خود محدودیتی قایل نشده و در عین سادگی از نظر بیان فضا، متکثر کار کرده است.»

«هنگ» در گالری شکوه

نمایشگاه آثار نقاشی و چیدمان لوییزا افشانفر و امیررضا فقیهی با عنوان «هنگ» پنجم آبان ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ آبان ساعت ۱۶ تا ۱۹ برپاست. گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی، تعطیل است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «صندلی کارمند، صندلی رئیس، صندلی قاضی، صندلی معلم، صندلی بلندپایه، صندلی دون‌پایه، صندلی گفت و گوی یک طرفه، صندلی گفت و گوی دوطرفه، صندلی رخت برگشته و... تاریخ نشان داده صندلی‌ها آویزان می‌شوند، می‌افتند، گاه معلق هستند گاهی محکم و استوار، گاهی می‌پوسند و گاه خرد می‌شوند، از موریانه نیز نباید غافل شد. کلاغ هم هست!»

‎‌‎«دختران انتظار» در گویه

نمایشگاه آثار نقاشی‌ کتایون مقدم با عنوان «دختران انتظار» پنجم تا ۱۵ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گویه به نشانی میدان هفت ‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ دایر است.

«دختران انتظار» به زنان و زیستشان در ساحت سنت می‌پردازد. در این مجموعه معماری کنایه‌ای است از اقتدار در جامعه مردسالار، و زنان در تابلوهای او در میان بناهای قدیمی جا گرفته‌اند؛ در بناهایی که در حال فرسایش هستند.

«ایگو» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار مجسمه‌سازی فینا عبدی با عنوان «ایگو» پنجم آبان ساعت ۱۶ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتتاح می‌شود و تا ۱۵ آبان ساعت ١٣ تا ٢٠ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«نقش مینا» در گالری پردیس ملت

نمایشگاه گروهی نقاشی روی شیشه «نقش مینا» به کوشش و گردآوری مینا تقی زاده و با حضور هفت هنرمند؛ مینا تقی زاده، اکرم بذرگری، سوسن بهرامی، ریحانه رفیع بخش، محبوبه عرفانی، سمیره کیانی و میترا مظاهری پنجم آبان ساعت ۱۷ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ دایر است.

به گفته تقی زاده، هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه تلاش کرده‌اند تا با الهام از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی ایران، آثاری نو در این زمینه ارائه دهند و هدف از این کار، نمایش تصاویر بی‌سابقه از چشم اندازها و تاریخ ایران در هنر بستر هنر نقاشی روی شیشه با استفاده از سبک‌های نو و ابداع شده است.

نمایش «یک منظر متغیر»

نمایشگاه گروهی «یک منظر متغیر» با نمایشگاه‌گردانی کیمن مه‌آبادی به مناسبت پنجمین سال فعالیت آرت‌یونیتی پنجم تا ۱۲ آبان به جز شنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرت یونیتی به نشانی بلوار نلسون ‌ماندلا (جردن)، انتهای بلوار گلشهر، پلاک ۵۸، ساختمان آلفا برقرار است.

نمایشگاه آثار نفیس هنرمندان قلم زن

سی‌اُمین دوره نمایشگاه گروهی اساتید و هنرمندان قلم‌زن با نمایش آثار چهل نفر از اساتید و هنرمندان قلم‌زن و تعدادی از آثار برگزیده از گنجینه مس‌نگار پنجم آبان ساعت ۱۶ در نگارخانه مس‌نگار به نشانی خیابان ملاصدرا، شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا ۱۱ آبان ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

«بهشت» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه انفرادی نقاشی «بهشت» شامل دو مجموعه نقاشی و هندسه نقوش بهشته امینی پنجم آبان ساعت ۱۷ در نگارخانه بهارک به نشانی میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک افتتاح می‌شود و تا دهم آبان ساعت ۱۷ تا ۲۰ برپاست.

امینی درباره آثار به نمایش درآمده در «بهشت» بیان کرده است: این نمایشگاه شامل دو مجموعه نقاشی و هندسه نقوش است؛ مجموعه نقاشی، ذهنی تصویرسازی شده است و با رنگ روغن، گواش، اکولین و پاستل در ابعاد مختلف اجرا شده‌اند. همچنین، مجموعه هندسه نقوش، بر پایه گره‌های هندسی و با الهام از نقوش سنتی طراحی و با گواش، راپید، خودکار و مدادرنگی در ابعاد گوناگون اجرا شده‌اند.

«مرز» در طراحان آزاد

نمایشگاه چیدمان گروهی با عنوان «مرز» با گردآوری علی گلستانه پنجم تا دهم آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد در تهران، میدان گلها، میدان سلماس ، پلاک پنج دایر است.

«عاشقانه‌های پاییز دختران سرزمین هنر»

نمایشگاه گروهی دیجیتال آرت با عنوان «عاشقانه‌های پاییز دختران سرزمین هنر» پنجم تا دهم آبان به جز دوشنبه ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری آیریک به نشانی اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفاآذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه سوم، واحد ۱۰۲ برپاست.

«زینت دهر» در موزه رضا عباسی

نمایشگاه گروهی خوشنویسی و نقاشیخط «زینت دهر» به همت گروه هنری پلکان و با نمایشگاه‌گردانی مرضیه حیدرپور و مهرنوش روزبهانی پنجم آبان ساعت ۱۴ تا ۱۷ در نگارخانه موزه رضا عباسی به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پلاک ۸۹۲ افتتاح می‌شود و تا نهم آبان ساعت ۹ تا ۱۷ برقرار است. در این نمایشگاه ۵۰ اثر با تکنیک و خطوط مختلف از جمله نستعلیق، شکسته، ثلث، معلی، سفیر به نمایش درخواهد آمد.

«تلاطم» در نگارخانه احسان

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان «تلاطم» با نمایشگاه‌گردانی پروین معراجی پنجم تا نهم آبان ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی نیاوران، اقدسیه، بلوارآجودانیه، خیابان ۱۴ شرقی، پلاک ٢٢ دایر است. اختتامیه این نمایشگاه دهم آبان ساعت ۱۵ تا ۱۶ است.

«نغمه‌های قلم» در نگارخانه ابن سینا

نمایشگاه نقاشی گروهی «نغمه‌های قلم» شامل ۵۳ اثر از آثار فهیمه فرشی، صبا رحیمی، سحر دلدار، سما نیکوقدم، زینب زارع و مریم رحمانی پنجم آبان ساعت ۱۵ در نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا به نشانی شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی، جنب شهر کتاب ابن سینا افتتاح می‌شود و از ششم آبان به مدت یک هفته ساعت ۸ تا ۱۷ دایر است.

«جادوی دست» در نگارخانه گلستان

نمایشگاه گروهی نقاشی «جادوی دست» با آثار هنرجویان مژگان نیک اخلاق شامل ۳۱ اثر در ابعاد مختلف و با تکنیک‌های مداد رنگی، پاستل و مداد، سوم تا ۱۳ آبان ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان برپاست.

«کلان / خرده روایت‌ها»

نمایشگاه آثار سیما شاهمرادی با عنوان «کلان/خرده روایت‌ها» ۲۸ مهر تا ۱۹ آبان روزهای عادی ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

نقاشی‌های شاهین نوروزی در نگر

نمایشگاه آثار نقاشی شاهین نوروزی ۲۸ مهر تا ۱۵ آبان ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری نگر به نشانی خیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«بازتاب» در اچ

نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «بازتاب» به انتخاب محمد مردی ۲۸ مهر تا ۱۲ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه‌روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ برپاست.

«نوپیدایی» در بام

نمایشگاه آثار لعبت میرصادقی با عنوان «نوپیدایی» چهارم تا ۱۱ آبان به جز دوشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، زنگ دوم برقرار است.

«تهران ۴۰۲-۷۹» در گالری آتبین

‎نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «تهران ۴۰۲-۷۹» با آثار فریدون امیدی، ساوالان جماعتی، مهدی جیب‌سازها، رامین حفیظی، ابراهیم گنجیان، پریسا رحمانی، الهام قبادی، وحید محمدی و کیان وطن ۲۸ مهر تا نهم آبان ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، قبل از چهارراه پارک‌وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

«اُدیسه» در پروژه های آران

نمایشگاه «اُدیسه» با آثار منیژه و پریسا حجازی ۲۸ مهر تا ۱۲ آبان روزهای دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۸ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم خواهران حجازی آمده است: «مجموعه حاضر، اُدیسه نام گرفت، اشاره به سفر طولانی و پرماجرای ما که در آن داستان های پرپیچ و خم بر روی طومارهایی از پارچه به روایت درآمده تا لمس و پذیرش هرچه بیشتر و عمیق‌تر ابعاد و همزمانی اتفاقی رویدادها را منعکس نماید.

تجربه شرایط نازیسته، ما را با جنبه های مثبت و منفی وجودمان مواجه نمود. در تب و تابی که جنبه هذیانی پیدا کرد و مجال بروز به بسیاری از خصیصه های شخصی ما را داد. از عادات و شیوه معمول زندگی گسستیم و در تقابل با ترس های وجودی قرار گرفتیم که غلبه بر این ترس ها از مهمترین بخش های مقابله با وضعیت جدید بود. اُدیسه ما همانقدر که داستان تلاش و مشقت و خشونت است قصه پایداری و امید هم هست. بازیافتن کرامت انسانی حتی به قیمت سفر به آخر جهان.»

«کاکل زرگون درخت»

نمایشگاه‌های «کاکل زرگون درخت» آثار پدرام کازرونی و «اشعار سنگی‍[‍ن]» آثار حمیده محبی ۲۸ مهر تا ۲۰ آبان ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری آداپا به نشانی میدان ولیعصر، کوچه‌ی سازش، کوچه‌ی پنجم، کوچه‌ی صومعه‌سرا، پلاک پنج برپاست.

«رویای زندگی» در تئاترشهر

نمایشگاهی از نقاشی‌های زنده‌یاد شهریار تیمورپور طراح گریم و نقاش با عنوان «رویای زندگی» به همت انجمن گریم و ماسک خانه تئاتر ایران، گروه طراحان هنر و نمایشگاه‌گردانی بیتا عالی مهر، ۲۸ مهر تا ۲۶ آبان ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ در سالن انتظار تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر دایر است.

«غیژ» در شریف

نمایشگاه گروهی «غیژ» با آثار فائزه بهارلو، هامد جابرها، بابک حقی، نیلوفر رضایی، سارنج، میترا سلطانی، عطیه عطارزاده، نجمه کزازی، مهسا متولی، نوگل مظلومی و معصومه مهتدی ‎۲۸ مهر تا ۱۲ آبان دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است. بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

‎‌‎‌‎‌‎«گشتالت ۱» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی حجم و نقاشی با عنوان «گشتالت ۱» با آثار احسان ارجمند، هادی عرب نرمی، واهیک هارطونیان، شهره حقیقی، جلال‌الدین مشمولی، رسول کاظمی، کیومرث هارپا، روزبه نعمتی شریف، الهه جعفری و حمیدرضا فتوحی و نمایشگاه‌گردانی این هنرمند ۲۸ مهر تا ۱۰ آبان جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ دایر است. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

«تکه‌های قلبم» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی شهره امیراحمدی با عنوان «تکه‌های قلبم»، ۲۸ مهر تا نهم آبان، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برقرار است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«نیمه‌ی پنهان» در گالری ثالث

نمایشگاه عکاس‌های جمشید بایرامی با عنوان «نیمه‌ی پنهان» ۲۸ مهر تا نهم آبان جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ و سایر روزهای ساعت ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ دایر است. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

‌«برگ انجیری» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی آثار مسعود اصلانی با عنوان ‌«برگ انجیری» ۲۸ مهر تا نهم آبان ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست.

«بام آسمان» در گالری هنر

نمایشگاه انفرادی تجربیات دیداری در قالب نقاشی آبرنگ با عنوان «بام آسمان» شامل آثار حمیده نیری ۲۸ مهر تا هشتم آبان هر روز ساعت ۱۰ تا ۱۹ در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب برقرار است.

«خوابگاه» در آرتیبیشن

نمایشگاه آثار نقاشی علیرضا جوادی با عنوان «خوابگاه» با آثاری متمرکز بر زیست انسان و تاثیر مکان بر چگونگی زیست او، ۲۸ مهر تا هفتم آبان جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ دایر است. این مجموعه با مطالعه بر مدیا (رسانه) و تکنولوژی در کنار تجربیات شخصی حاصل شده و بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ شکل گرفته است.

«جلوه‌ یار و ریا» در گالری دلگشا

نمایشگاه انفرادی آثار علی انصاری با عنوان «جلوه‌ یار و ریا»، ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان به جز روزهای شنبه‌ و دوشنبه‌ ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ برپاست.

«گلابی‌های بیشتر لطفا!»

نمایشگاه آثار نقاشی ملک جاسب با عنوان «گلابی‌های بیشتر لطفا!» ۲۱ مهر تا ۱۶ آبان ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج دایر است.

«مرزهای واقعه» در زیرزمین دستان

نمایشگاه آثار نقاشی صدرا میرشریفی با عنوان «مرزهای واقعه» ۲۱ مهر تا ۱۲ آبان جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰، سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برقرار است. بازدید از نمایشگاه روزهای شنبه‌، یکشنبه‌ و تعطیلات رسمی با تعیین وقت قبلی امکانپذیر است.

«هزار و یک شب ما» در گالری دوست

نمایشگاه آثار نقاشی همایون حیاتی با عنوان «هزار و یک شب ما» ۲۱ مهر تا نهم آبان دوشنبه تا جمعه به جز تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار دایر است.

«آن‌ها» و «ناسازه ۴» در اُ

نمایشگاه‌های آثار نقاشی علیرضا چلیپا با عنوان «آن‌ها» و جواد مدرسی با عنوان «ناسازه ۴» با همکاری گالری اثر ۲۱ مهر تا نهم آبان دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰، جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپا هستند.

«بازی تجربی» در باوان

نمایشگاه انفرادی آثار هدی بلوطی با عنوان «بازی تجربی»، ۲۱ مهر تا هشتم آبان دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست. گالری باوان روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«دارد پای خورشید...»، «ئاو» و «بیرون سیرک» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه‌های عکس‌ اسحاق آقایی با عنوان «دارد پای خورشید را به خانه باز می‌کند» و ژاله بهرامی با عنوان «ئاو» و نمایشگاه طراحی ساخت عروسک اثر زهرا شفایی با عنوان «بیرون سیرک» ۲۱ مهر تا هشتم آبان روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری‌های تابستان، استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران برپا هستند. خانه هنرمندان ایران شنبه‌ها تعطیل است.

«ل و ژ ی» در +۲

نمایشگاه آثار نقاشی مهرداد محب‌علی با عنوان «ل و ژ ی» همراه با موسیقی از مانی محب‌علی، ۱۴ مهر تا ۱۲ آبان جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +۲ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم دایر است. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ تعطیل است.

«طهران، سیاه و سفید» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «طهران، سیاه و سفید» به مناسبت هفته تهران ۱۲ مهر تا ۱۴ آبان شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهار شیراز دایر است.

این نمایشگاه شامل ۶۰ کارت‌پستال تصویری دوران قاجار و روایتی از روند وضعیت و تغییرات ظاهری شهر تهران؛ شامل خیابان‌ها، میدان‌ها، چهارراه‌ها و فضاها و عناصر شهری پایتخت ایران است، مجموعه کارت‌پستال‌های به نمایش در آمده در موزه عکسخانه شهر از مجموعه شخصی امیرعلی اردکانیان انتخاب شده است.

«کارتون سالمند» در خانه کاریکاتور

نمایشگاه «کارتون سالمند» به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی سالمند، نهم مهر تا نهم آبان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهیدهمت،خیابان شهید داود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک ۴۴ برقرار است.

ارسال نظر