شناسه خبر : 37848

تهیه‌کننده «آیس پک»: غرور کاذب پاشنه آشیل تولید فیلم کوتاه است

تهیه‌کننده «آیس پک»: غرور کاذب پاشنه آشیل تولید فیلم کوتاه است

تهیه‌کننده فیلم «آیس پک» با بیان اینکه غرور کاذب پاشنه آشیل فیلمسازی کوتاه است، گفت: فیلم‌های کوتاه ابزاری مناسب برای دیپلماسی فرهنگی و تعامل فرهنگ‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، یاسر هشترخانی درباره ساخت فیلم کوتاه اظهارداشت: تولید این آثار با فیلم‌های بلند سینمایی متفاوت است و تهیه‌کنندگی آنها با مشکلاتی مواجه است، به تناسب کارگردان و عوامل تولید، گاه با اتفاقات ناخواسته‌ای در تولید فیلم کوتاه مواجه می‌شویم و این امر قابل پیش‌بینی نیست.

وی گفت: تولید فیلم کوتاه در ۱۵ سال اخیر با تغییرات بسیار زیادی روبه رو بوده تا جایی که علاوه بر تغییر نگاه در محتوا و ساختار، هزینه‌های تولید نیز دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است. در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ بسیاری از بازیگران و عوامل برای کمک به فیلم وارد پروژه می‌شدند و تجربه‌های خود را در اختیار جوانان قرار می‌دادند اما امروز این روابط بیشتر براساس دستمزدها تنظیم می‌شود.

هشترخانی افزود: جوانان مستعد و بسیار با انگیزه‌ای در حوزه فیلم کوتاه در حال فعالیت هستند و قطعا حضور بیش از پیش فیلم‌های کوتاه ایرانی در جشنواره‌های تراز اول دنیا می‌تواند به بهتر دیده شدن استعدادهای کشورمان در سینما کمک کند. حضور در این رویدادها فرصتی برای تبادل اندیشه‌هاست و در کل این اتفاق می‌تواند به دیپلماسی فرهنگی بپیوندد.

تهیه‌کننده فیلم کوتاه «اسمارتیز» بیان کرد: همکاری با جوانان لذت‌بخش است اما بسیاری از آنان از فرصت‌ها به درستی استفاده نمی‌کنند و در این میان عده‌ای اندک با استفاده درست از فرصت‌ها، فضای حضورشان را در سینمای بلند ایجاد می‌کنند و اغلب فیلمسازان کوتاه که وارد سینمای بلند شدند امروز از کارگردانان خوب سینمای ما محسوب می‌شوند.

وی اظهارداشت: برخی جوانان پس از حضور در عرصه فیلمسازی دچار غرور کاذب می‌شوند و این امر موجب شده نقش تهیه‌کننده در آثار کوتاه نادیده گرفته شود.

هشترخانی با بیان اینکه نقش فیلم کوتاه در ارتقای سطح توقع مخاطبان انکارناپذیر است، افزود: جوانان فیلمساز خون تازه به رگ‌های سینما تزریق می‌کنند به شرطی که وارد غرور کاذب نشده و بتوانند با مدیریت جامع، با موانع پرچالش رو به رو شوند و مشکلات به وجود آمده را حل کنند.

ارسال نظر