شناسه خبر : 35675

اختصاصی چابک آنلاین؛

اعتصاب بازیگران هالیوود چندین فیلم را به تعطیلی کشاند

اعتصاب بازیگران هالیوود چندین فیلم را به تعطیلی کشاند

با اعلام رسمی از سوی اتحادیه بازیگران، بیش از ۱۶ هزار بازیگر و هنرمند هالیوودی وارد اعتصاب سراسری شدند و دست از کار کشیدند.

چابک آنلاین، تهمینه منصوری روشن، آغاز این اعتصاب سراسری موجب تعطیلی بسیاری از پروژه‌های سینمایی شده که در ادامه ضررهای مالی فراوانی را به بار خواهد آورد. 

اعتراض هنرمندان هالیوود به کمپانی‌ها، سابقه ای چند ماهه دارد.

اعتراض اصلی هنرمندان هالیوود دارای چند دلیل بوده که دلیل اول کم بودن دستمزد دریافتی آنها است.

دلیل دیگراین است که بازیگران و نویسندگان چه مقدار غرامت دریافت می‌کنند که کارشان به جای تلویزیون به پلتفرم‌های استریم می‌رسد.

درعین حال، چه قوانین و حمایت‌هایی برای هنرمندان وجود خواهد داشت، زیرا اگر استودیوها به استفاده از کاربردهای جدید فناوری هوش مصنوعی ادامه ‌دهند، خیلی زود بسیاری از شغل‌های هنرمندان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

از آنجایی که هنرمندان جواب مناسبی نگرفتند در نهایت  برای دفاع از حقوق خود، دست به اعتصاب سراسری زدند.

در ادامه نگاهی به تمام فیلم‌هایی که مراحل ساخت آن‌ها متوقف شده است، خواهیم داشت. 

"گلادیاتور 2" (Paramount Pictures)

با اعلام رسمی کمپانی سازنده، ادامه فیلم حماسی- تاریخی ریدلی اسکات برنده اسکار در سال ۲۰۰۰تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته  و متوقف شد. 

طبق گزارش IMDb، این فیلم که برای اکران در نوامبر ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده، ماه گذشته فیلمبرداری آن در مکان هایی مانند مالت و مراکش آغاز شد.

 از بازیگران آن می‌توان به پل مسکال (افترسان)، پدرو پاسکال و دنزل واشنگتن اشاره کرد.

«ماموریت: غیرممکن - قسمت دوم مردگان» (Paramount Pictures)

انتظار می‌رود تام کروز با «ماموریت: غیرممکن - قسمت اول» باکس آفیس بین‌المللی را فتح کند. 

اما این اعتصاب باعث به تعویق افتادن فیلمبرداری دنباله این فیلم می شود که قرار بود پس از پایان پروموشن قسمت فعلی، فیلمبرداری آن از سر گرفته شود.

فیلم درام ساخته کمپانی Apple Tv با موضوع مسابقات F1‌ 

جوزف کوسینسکی کارگردان «تاپ گان: ماوریک» در حال آماده شدن برای فیلمبرداری درام مسابقه ای با مضمون فرمول یک با بازی برد پیت بود. 

اما به گفته یک منبع نزدیک به گروه ، "در حال حاضر تمام فیلمبرداری تعطیل شده است.

«برد پیت واقعاً بازیگر خوبی است و همچنین او قطعاً یکی از اعضای بسیار وفادار اتحادیه است، در نتیجه مصمم پای این اعتصاب خواهد ایستاد». 

این فیلم تاریخ اکران رسمی ندارد.

Deadpool 3 

مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم Deadpool 3 رسما متوقف شده است. 

با توجه‌ به اینکه مراحل فیلم‌برداری این فیلم در بریتانیا در جریان بود، بسیاری تصور کردند که این موضوع تاثیری روی آن نخواهد گذاشت، اما اتحادیه شب گذشته از عوامل تولید فیلم درخواست کردند تا به این اعتصاب بپیوندند و حالا تولید فیلم ددپول 3 رسما متوقف شده است.

Emily In Paris 4

فیلمبرداری فصل چهارم «امیلی در پاریس» قرار بود اواخر تابستان یا اوایل پاییز در فرانسه آغاز شود، اما به دلیل اعتصاب نویسندگان فیلمبرداری آن تا اکتبر به تعویق افتاد.

اعتصاب بازیگران احتمالاً فیلمبرداری را حتی بیشتر به تعویق می‌اندازد و همچنین باعث تغییر مکان‌های فیلم‌برداری می‌شود زیرا Cité du Cinema - استودیویی که سه فصل اول را در خود جای داده بود - برای بازی‌های المپیک از ۱ دسامبر تا ۱ اکتبر ۲۰۲۴ رزرو شده است.

 

ارسال نظر