شناسه خبر : 35403

اختصاصی چابک آنلاین؛

رمز و راز موفقیت درساخت فیلم WALL-E چیست؟

رمز و راز موفقیت درساخت فیلم  WALL-E   چیست؟

WALL-E یکی از نمادین ترین و منحصر به فرد ترین فیلم‌های پیکسار است که تاکنون ساخته شده است.

چابک آنلاین،تهمینه منصوری روشن، WALL-E پیکسار با پیام مهم محیط زیستی و داستان عاشقانه  پر طنین احساسی خود، یکی از زیباترین فیلم‌های قرن بیست و یکم است. 

این اولین فیلم این استودیو بود که نامزد شش جایزه اسکار شد و با Beauty and the Beast به عنوان تنها دو فیلم انیمیشنی که تا به حال این تعداد نامزدی را به دست آورده بودند، برابری کرد.

علاوه بر موضوع جایزه‌های سینمایی، این فیلم توانست در بین مخاطبین خود از کوچک تا بزرگ طرفداران فراوانی را پیدا کند و به یکی از محبوبترین انیمیشن‌های تاریخ تبدیل شود. 

در ادامه به مرور حقایق جالبی درباره این اثر که احتمالا نمی‌دانید می‌پردازیم.

WALL·E و R2-D2 توسط یک بازیگر اجرا شدند

صدای WALL·E طراح صدا افسانه ای بن برت است. 

برت بیشتر به خاطر کارش در جنگ ستارگان شناخته می شود، اگرچه او روی فیلم هایی مانند E.T کار کرده است. نکته‌ی جالب اینجاست که او روی هر دو شخصیت ربات صداگذاری کرده است. 

چهره شخصیت WALL.E با تماشای یک بازی بیسبال به ذهن کارگردان خطور کرد

استنتون برای طراحی WALL·E زمانی الهام گرفت که کسی یک دوربین دوچشمی را در یک بازی بیسبال به او داد. 

او می‌گوید: «من کل بازی را از دست دادم. فقط آن چیز را چرخاندم و شروع کردم به خیره شدن به آن و شروع کردم به غمگین کردنش و سپس شادی و سپس عصبانیت و سپس غمگین کردن و یادم افتاد که در کودکی این کار را با دوربین دوچشمی پدرم انجام داده بودم وگفتم: "همه چیز آنجاست."  و اینگونه بود که چهره وال ای ساخته شد. 

بن برت رکورد جدیدی از صداهای ضبط شده را ثبت کرد

بن برت آرشیوی متشکل از ۲۴۰۰ صدا برای WALL·E ایجاد کرد که بیشترین تعداد در بین تمام فیلم‌های او بود. از جمله صداهای خامی که برت در WALL·E استفاده می‌کند، می‌توان به مسواک برقی، کوبیدن چرخ دستی‌های خرید، شاتر دوربین نیکون (برای حرکات ابروهای WALL·E) و عطسه برت در حین کار کردن جاروبرقی.

 

photo_2023-07-08_11-52-31

 

چارلی چاپلین و باسترکیتون منابع الهام اصلی بخش صامت فیلم

ازآنجایی که نیمه اول WALL-E در زمینی متروکه با روباتی که نمی تواند صحبت کند اتفاق می افتد، تیم پیکسار باید راهی پیدا می کرد که چگونه داستان را صرفاً از طریق تصاویر بصری تعریف کند.

برای ورود به این فضا، کارگردان اندرو استانتون و تیم هر روز در هنگام ناهار کمدی‌های صامت کلاسیک چارلی چاپلین و باستر کیتون را تماشا می‌کردند. 

در طول ۱۸ ماه، تیم موفق به تماشای تک تک فیلم‌ها – چه کوتاه و چه بلند – با بازی چاپلین و کیتون شد.

هردوی این هنرمندان دنیای سینمای صامت تاثیر بسیار مهمی بر این فیلم داشتند و بسیاری از پلان‌ها با الهام از او ساخته شده است.

 

ارسال نظر