شناسه خبر : 35062

اختصاصی چابک آنلاین؛

با این فیلم‌ها یاد بگیرید ثروتمند شوید!

پول خوشبختی نمی‌آورد!

با این فیلم‌ها یاد بگیرید ثروتمند شوید!

شاید گاهی این ضرب المثل قدیمی درست باشد، اما هرگز ما را از تلاش باز نمی‌دارد.

چابک آنلاین، تهمینه منصوری روشن، ثروتمند شدن از ابتدا برای بشر آرزوی بزرگ و فریبنده‌ای بوده و انسان همواره تلاشش را می‌کند تا به پول بیشتری دست یابد. 

همین موضوع بارها دستمایه فیلمسازان هالیوود شده و آثار درخشانی را در این راستا تولید کردند. 

درادامه  وضعیت چهار فیلم برتر درباره افرادی  که سعی می کنند ثروتمند شوند و در این مسیر اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کنند مورد بررسی قرار می گیرد.

4

Limitless -2011 

بی حد و حصر، فیلمی بر اساس افسانه شهری است که مردم تنها می توانند به کسری از قدرت/عملکرد/پتانسیل مغزشان دسترسی داشته باشند. 

بردلی کوپر در این فیلم نقش یک مرد خوش شانس  به نام ادی مورا را بازی می کند. 

او نویسنده ای است که سعی دارد کتابی را تمام کند و با دارویی به نام NZT مواجه می شود که به شخص اجازه می دهد از آن استفاده می کنند تا به ۱۰۰ درصد‌ توانایی مغز خود دسترسی پیدا کنند و آنها را به یک نابغه تبدیل می‌کند. همینجا نقطه آغاز سفر او برای رسیدن به همه چیز است.  

Catch me if you can-2002

این فیلم از کارگردان برنده سه جایزه اسکار، استیون اسپیلبرگ  است و ماجرای  فرانک دبلیو آبگنال جونیور با بازی لئوناردو دی کاپریو را دنبال می‌کند.

او که موفقیت خود را به عنوان خلبان، وکیل و پزشک از دست می دهد و همه اینها قبل از تولد ۲۱ سالگی اش رخ می‌دهد دچار ناامیدی بسیاری می‌شود. 

او در نهایت توجه مامور اف‌بی‌آی (تام هنکس) را به خود جلب می‌کند و همین باعث می‌شود مسیر پرفراز و نشیبی در زندگی‌اش آغاز شود.

این یک داستان در مورد تلاش برای ثروتمند شدن است.

هر چند که این داستان رستگاری و یافتن یک ارتباط/هدف معنادار را به شخصیت اصلی می‌آموزد. 

2

Other people’s money- 1991

 لارنس گارفیلد (د ویتو) یکی از ناتوهای فرصت طلب وال استریت که به «لری بزخر» معروف است، تصمیم به خرید سهام یک کارخانه قدیمی تولیدکننده  سیم وکابل در مناطق دور افتادهی رد آیلند می‌گیرد.

اما خیلی زود به وکیل کارخانه، «کیت سالی ون» (میلر)، دل می بازد و به همین خاطر مسیر ترقی او به طورکلی تغییر می‌کند. 

3

The Wizard Of Lies-2017

 سال ۲۰۰۸ است و بحران مالی بازار وال استریت را فراگرفته است. 

در این میان، برنی میداف (رابرت دنیرو) که رییس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری امریکاست، دو پسر خود مارک (الساندرو نیوولا) و اندرو (نیتن داراو) و همسرش روث (میشل فایفر) را فرا می‌خواند و به آنها اعلام می‌کند که صندوق سرمایه‌گذاری وی که به ظاهر باید میلیاردها دلار سرمایه داشته باشد، ورشکسته است. 

اندرو و مارک که از حرف پدر خود شوکه شده‌اند کم‌کم و پس از هجوم مشتریان برای بازپس گرفتن سرمایه‌ خود و ناتوانی شرکت از بازپرداخت این سرمایه، واقعیت را می‌پذیرند. 

برنی میداف هم در دادگاه جرم خود را به گردن می‌گیرد و به زندان می‌رود و از این پس زنجیره‌ای از اتفاقات ناگوار برای وی و خانواده‌اش پیش می‌آید که فقط شامل مسائل اقتصادی نمی‌شود، بلکه روابط عاطفی و انسانی این خانواده را نیز فرا می‌گیرد.

 

ارسال نظر