شناسه خبر : 34221

اختصاصی چابک آنلاین؛

نخل طلای جشنواره کن به یک زن فیلمساز رسید

نخل طلای جشنواره کن به یک زن فیلمساز رسید

یک زن فیلمساز برای سومین بار در طول تاریخ برنده نخل طلای جشنواره کن شد.

چابک آنلاین، تهمینه منصوری روشن، فیلم Anatomy of a Fall به کارگردانی ژوستین تریه و با بازی زاندرا هولر، برنده جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره فیلم کن امسال شد. 

این فیلم‌ در طول جشنواره کن توانسته امتیازات قابل توجهی را از منتقدان کسب کند، به این صورت که Rotten Tomatoes از ۱۰۰ درصد امتیاز خود، امتیاز صد در درصد ‌ کامل را به آن داده و همچنین Metacritic نمره ۸۸ از ۱۰۰ را برای آن در نظر گرفته است.

یک نکته جالب دیگر آن است که این چهارمین بار پیاپی است که فیلمی از کمپانی نئون برنده جایزه نخل طلا می‌شود. پیش از این Parasite، Titan و Triangle of Sadness موفق به دریافت این جایزه شدند.

MV5BNmJjODcyMDQtNGY4Mi00MGRjLTlmMjItYmI4NmIyMWJkMzY2XkEyXkFqcGd

داستان این فیلم در خصوص یک زن نویسنده (با بازی زاندرا هولر) بوده  که به همراه همسرش و پسرشان که دارای مشکلات بینایی است، برای مدتی  در یک مکان کوهستانی دورافتاده زندگی می کنند. 

روزی جسد همسر این زن، در خارج از خانه پیدا شده و به دنبال آن، تحقیقات پلیس برای بررسی علت مرگ آغاز می شود.

در میان بلاتکلیفی، این زن به قتل همسرش متهم می شود؛ یک سال بعد و در حالی که هنوز واقعا مشخص نشده که آن واقعه یک خودکشی یا قتل بوده، فرزند این زوج باید در دادگاه مادرش شرکت کند، دادگاهی که به معنای واقعی کلمه یک کالبد شکافی از رابطه والدینش است.

 

ارسال نظر