شناسه خبر : 31201

کمک جشنواره فیلم فجر به معیشت اهالی سینما

کمک جشنواره فیلم فجر به معیشت اهالی سینما

جشنواره فیلم فجر یک اتفاق بزرگ در تاریخ سینمای ایران است. این جشنواره یک ظرفیت بی بدیل برای بازسازی وجوه مختلف سینمای ایران از جمله وجه اقتصادی آن در اختیار متولیان امر قرار داده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، جشنواره فیلم فجر یک اتفاق بزرگ در تاریخ سینمای ایران است. این جشنواره یک ظرفیت بی بدیل برای بازسازی وجوه مختلف سینمای ایران از جمله وجه اقتصادی آن در اختیار متولیان امر قرار داده است. سینمای ایران با جشنواره فیلم فجر می تواند ضیافتی تمام عیار برای مخاطبان ایرانی ترتیب دهد. این جشنواره به حسب زمان برگزاری و پیشینه دیرینه آن یک سرمایه اجتماعی معتبر برای سینمای ایران محسوب می شود. روندی که این جشنواره پشت سر گذاشته با همه فراز و فرودهایش ارزش های افزوده و مزیت های نسبی بسیاری برای سینمای ایران داشته است.

با این وجود به نظر می رسد از همه ظرفیت ها و قابلیت های این رویداد فرهنگی و اجتماعی بهره برداری نشده است. این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و سرمایه اجتماعی آن برای سینمای ایران مهم و مغتنم است. از این رو، نیاز است در هر مقطعی ضمن نیازسنجی و ارزیابی کارکردهای اجتماعی آن به تکامل و توسعه ساختار و شاخصه های اجرایی اش توجه کنیم و به حسب استراتژی و برنامه‌های راهبردی در حوزه فرهنگ و هنر باید الزامات تحول آن را جدی بگیریم. 

جشنواره فجر ویترین تولیدات و آیینه تمام نمای داشته ها و کاشته های سینمای ماست که در آن می‌توانیم چالش ها و کاستی ها را ببینیم. مسیر طی شده را ارزیابی کنیم و راه‌های پیش رو را طراحی و ترسیم.

در این دوره جشنواره تلاش شده تا ضمن حفظ مزیت‌های نسبی دوره های پیشین به نیازهای جدید اندیشیده شود. طراحی محتوای جدید، اهتمام به مبانی نظری و تحلیلی سینما، ورود به حوزه های بین رشته ای – معماری، جامعه شناسی، مدیریت و بازرگانی، فلسفه و... از بسترهای است که به سینِما گره خورده اند.

جشنواره پیوندهای محکمی با توده های مردم و عموم فعالان سینما دارد. بستر سازی برای نمایش فیلم ها برای عموم مردم است. جشنواره فیلم فجر را می توان نقطه ثقل سینمای ایران دانست که باعث تحرک و ایجاد انگیزه در بین فیلمسازان برای ساخت آثار بهتر خواهد شد.  جشنواره فیلم فجر می تواند به معیشت خانواده سینما کمک کند و ان را بهبود بخشد. چرا که هر رویدادی که به دیده شدن سینمای ایران و تثبیت وارتقای آن بینجامد ، قطعا به معیشت چند هزار نفری که در بدنه این سینما مشغول به کارند، کمک خواهد کرد.

ارسال نظر