شناسه خبر : 29505

نگاه ویژه جشنواره تئاتر فجر به استانها

نگاه ویژه جشنواره تئاتر فجر به استانها

هنرمند هرمزی معتقد است که استعدادهای ناشناخته بسیاری در جای جای ایران نهفته است که جشنواره تئاتر فجر با روندی که در پیش گرفته است، می تواند به شکوفایی آنها کمک کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بازبینی حضوری آثار صحنه‌ای ارسال مستقیم چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر چند روزی است آغاز شده است. یکی از استان‌هایی که در این روزها مورد ارزیابی گروه بازبینی قرار گرفته است، استان هرمزگان است. 

محمد سلامتی‌هرمزی کارگردان نمایش «راهنمای عبور از شب» یکی از گروه‌های نمایشی این استان است که از جزیره هرمز متقاضی شرکت در جشنواره شده است. وی در حاشیه بازبینی نمایش‌های استان هرمزگان با ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی مدیران جشنواره به منظور بازبینی حضوری آثار گفت: نمایش «راهنمای عبور از شب» نوشته ابراهیم پشت‌کوهی است که ما آن را برای شرکت در چهل و یکمین دوره این جشنواره آماده کرده‌ایم.

سلامتی در معرفی گروه نمایشی خود گفت: نمایش «راهنمای عبور از شب» که موضوعی معمایی و اجتماعی دارد را 7 بازیگر و یک گروه هشت نفره موسیقی همراهی می‌کنند.

این کارگردان اهل جزیره هرمز یکی از مهمترین دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی هر گروه نمایشی در جشنواره را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: «راهنمای عبور از شب» تنها نمایشی است که از جزیره هرمز برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر آماده شده است. پیش از این هم گروه ما در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال 96 حضور داشته است و ضمن نامزدی دریافت جایزه در چند بخش، بازیگری اول مرد را کسب کردیم. امید داریم تا امسال هم به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کنیم و برای جزیره هرمز افتخار آفرینی کنیم.

سلامتی با قدردانی از مدیران و سیاستگذاران جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر بخاطر نگاه ویژه به تئاترهای استانی گفت: نگاه درست و سازنده به ظرفیت‌ها و توانایی‌های تئاتر شهرستانی در این دوره از جشنواره مایه دلگرمی هنرمندان استانی و یاری دهنده فرهنگ و هنر سراسر کشور است. بازبینی حضوری آثار و دیدار با هنرمندان شهرستانی از سوی گروه بازبینی و مدیران جشنواره یکی از نتایج نگاه ویژه به تئاتر شهرستانی است که بی شک اثرات مهمی در آینده هنرهای نمایشی کشور خواهد داشت.

وی در پایان با قدردانی از عوامل برگزاری جشنواره گفت: استعدادهای ناشناخته بسیاری در جای جای ایران نهفته است که جشنواره تئاتر فجر با روندی که پیش گرفته است می‌تواند به شکوفایی آنها کمک بسیاری کند.

گفتنی است، این بازبینی‌ها ویژه بخش مسابقه بزرگ نمایش‌های صحنه‌ای (ارسال مستقیم) به جشنواره است که از 15 آذر آغاز و به صورت فشرده تا 30 آذر ادامه خواهد داشت.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر ،بهمن ماه ۱۴۰۱به دبیری کوروش زارعی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر