شناسه خبر : 29192

جام جهانی قطر از دریچه دوربین عکاسان خبری جهان

جام جهانی قطر از دریچه دوربین عکاسان خبری جهان

در هر دوره از جام جهانی، عکاسان زیادی از رسانه‌های مختلف جهان حاضر می‌شوند تا این رویداد بزرگ جهانی را از زوایای مختلف به تصویر بکشند. عکاسان می‌توانند با کمی دقت و تیزبینی با چاشنی شانس تصاویری را به ثبت برسانند که برای همیشه اسم و رسمی برای آنها رقم بزند؛ حال این تصاویر می‌تواند از غم و شادی بازیکنان یا تماشاگران باشد یا حال و هوای جام جهانی، شهر، کافه و حتی رستوران‌هایی که در اطراف زمین بازی وجود دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از جذابیت‌های اصلی جام جهانی به صحنه‌هایی است که طرفداران فوتبال رقم می‌زنند؛ گاه این صحنه‌ها در زمین بازی و یا جایگاه تماشاگران با ژست‌های دسته جمعی یا تک نفره رقم می‌خورد و گاه با طراحی لباس و گریم‌هایی که روی صورتشان نقش بسته است.

همچنین در شرایطی که فیفا بر پرهیز از شعارهای غیرفوتبالی به هنگام تماشای مسابقات فوتبال تاکید دارد اما رویداد بزرگی مانند جام جهانی برای عده ای کاربردهای دیگری هم دارد؛ کاربردهایی از جنس اعلام وجود یا اعتراض به تبعیض نژادی، جنسیتی، محیط زیست و ... که اتفاقا سوژه و خوراک خبری رسانه‌های مختلف در جهان است.

در همین راستا در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از تصاویری که دوربین عکاسان رسانه‌های مختلف جهان به ثبت رسانده‌اند. با این توضیح که اغلب این عکس ها با محوریت فوتبال اما پشت به مستطیل سبز و جریان معمول بازی به ثبت رسیده اند.

 

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

ارسال نظر