شناسه خبر : 28517

صدای «بتمن» خاموش شد

صدای «بتمن» خاموش شد

«کوین کانروی» که بیشتر به خاطر صداپیشگی بتمن در سریال تلویزیونی بلندمدت «بتمن: مجموعه انیمیشن» شهرت داشت، پس از یک مبارزه کوتاه با سرطان در ۶۶ سالگی درگذشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، «بتمن: مجموعه انیمیشن» در ابتدا برای ۸۵ قسمت از شبکه «Fox Kids» از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ به روی آنتن رفت و صدای عمیق و مجذوب‌کننده «کانروی» به عنوان صداپیشه شخصیت بتمن به طور گسترده‌ای مورد تحسین منتقدان و طرفداران کتاب‌های مصور قرار گرفت و بسیاری این صداپیشه و بازیگر را به عنوان بتمن می‌شناختند. این سریال همچنین بازی به یاد ماندنی «مارک همیل» در نقش جوکر همراه بود.

«مارک همیل» در بیانیه‌ای گفت: «کوین کامل بود و یکی از افراد مورد علاقه من در این سیاره بود و من او را مانند یک برادر دوست داشتم. او واقعاً به مردم اطراف خود اهمیت می‌داد و نجابت او در هر کاری که انجام می‌داد می‌درخشید. هر بار که او را می‌دیدم یا با او صحبت می‌کردم، روحیه‌ام بالا می‌رفت».

«کانروی» به خاطر صداپیشگی به جای بتمن به قدری محبوب بود که با این شخصیت در پروژه‌های دیگر کمپانی‌دی‌سی از جمله سری بازی‌های ویدیویی  «بتمن:آرکهام» و «بی‌عدالتی» ادامه داد. او همچنین در فیلم‌های اصلی انیمیشن دنیای دی‌سی از جمله «بتمن: گاتهام نایت» (۲۰۰۸)، «سوپرمن/بتمن: دشمنان مردم» (۲۰۰۹)، «لیگ عدالت: عذاب» (۲۰۱۲)، «بتمن: شوخی قاتل» (۲۰۱۶) و «لیگ عدالت در برابر پنج مرگبار» (۲۰۱۹) ظاهر شد.

انیمیشن «لیگ عدالت» ۲۰۱۹ آخرین اثری بود که «کوین کانروی» در آن در نقش بتمن صحبت کرد و جدیدترین بازی ویدیویی او در نقش بتمن هم «مولتی‌ورسز» محصول برادران وارنر است که اوایل سال جاری منتشر شد.

«کانروی» اولین بازی در فیلم بلند خود را در سال ۱۹۹۲ در درام عاشقانه «زنجیره آرزو» به نویسندگی و کارگردانی «تمیستوکلس لوپز» تجربه کرد.

او همچنین در یک نقش دنباله‌دار در سریال «دنیای دیگری» از شبکه NBC بازی کرد و در قسمت‌هایی از سریال‌های کلاسیک مانند «دالاس» و  «مورفی براون» هم ظاهر شده بود.

 

ارسال نظر