شناسه خبر : 25551

روایتی جدید و متفاوت از «داش آکل » در تماشاخانه عمارت سیمرغ

روایتی جدید و متفاوت از «داش آکل » در تماشاخانه عمارت سیمرغ

نمایش «داش آکل» به روایت نوچه کاکا رستم روایتی متفاوت از داستان داش آکل است که در تماشاخانه عمارت سیمرغ درحال اجرا است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، نمایش داش آکل به روایت نوچه کاکا رستم به کارگردانی و نویسندگی حامد شیخی و تهیه‌کنندگی فاطمه عبدالرحیمی از ۲۶ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه عمارت سیمرغ درحال اجراست.

حامد شیخی (کارگردان این نمایش) درباره این نمایش گفت: نمایش «داش آکل به روایت نوچه کاکارستم» براساس یک روایت واقعی نوشته شده است و داستانی متفاوت از نوشته صادق هدایت دارد.

او ادامه داد: حدود دو سال پیش که به عنوان مدیر آموزش در مدرسه مسعود کیمیایی با ایشان همکاری داشتم، ماجرایی را برای من تعریف کرد که زمان فیلمبرداری فیلم «داش آکل» از زبان یک پیرمرد برنج فروش شنیده بود. آن پیرمرد که در جوانی نوچه کاکارستم بوده، قصه داش آکل را به گونه‌ای دیگر روایت کرد و به کیمیایی گفته بود که اصل قصه همین بوده و با قصه‌ای که شنیده‌ایم کاملاً متفاوت بود.

او تصریح کرد: پیش از آن که مسعود کیمیایی به سراغ ساخت فیلم «خون شد» برود، قرار بود قصۀ داش آکل به کارگردانی او روی صحنه برود اما با شروع پیش تولید فیلم این امر محقق نشد و درنهایت از اجرای این نمایش منصرف شد. از همان زمان تصمیم به اجرای این نمایش گرفتم.

به گفته شیخی، تمرینات این نمایش پس از بازنویسی‌های پی در پی، از اول خرداد آغاز شد. این نمایش نیز همچون نمایش‌های گذشته با یک دکور واحد و به کمک طراحی نور، فضاهای مختلفی را تداعی می‌کند.

این نمایش بیستمین اثر گروه هنری تندیس است و بازیگران و دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:

بازیگران: حامد شیخی، امین اکبری نسب، علی اسدیان، سارا محبی، ساغر بهنام، سپیده عباسی، مریم بابایی، محسن بهرامی، باقر عجملو، تداعی سعیدی فر، محمد منافی، رویا شیخی، علیرضا میرزایی، ساناز خدایی، محمد واحد پرست، ژیلا گنجه و علی پیله ور، طراح پوستر و بروشور: فاطمه عبدالرحیمی، دستیار کارگردان: علی اسدیان، علی اقبالی، مدیر تولید: محمد منافی، طراح گریم: مصطفی کرابی، عکاس و تصویربردار: فاطمه مجدنیا، همایون عبدالرحیمی، طراح صحنه: هومن عبدالرحیمی، مدیر صحنه: یگانه یغمایی، آمنه میر، روابط عمومی: فاطمه مجدنی.

 

ارسال نظر