شناسه خبر : 25331

حذف ۲ شبکه صداوسیما از پنجم مرداد ماه

حذف ۲ شبکه صداوسیما از پنجم مرداد ماه

دو شبکه ایران کالا و شما از بین شبکه‌های سراسری صداوسیما از پنجم مرداد ماه حذف می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، خبر حذف این دو شبکه از شامگاه شنبه ـ اول مرداد ماه ـ از طریق پخش آنونس در شبکه‌های سراسری اعلام و اینگونه عنوان می‌شود که برنامه‌های این دو شبکه در سایر شبکه‌ها تقسیم خواهد شد.

این درحالی است که تا لحظه‌ی مخابره این خبر، روابط عمومی کل صداوسیما، معاونت استان‌ها و معاونت اداری مالی رسانه ملی، خبر تغییرات در شبکه‌های سیما را به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند.

درباره‌ی دلایل حذف این دو شبکه چنین است:

«به منظور بیشتر دیده شدن برنامه‌های شاخص شبکه‌های ایران کالا و شما و ارائه وسیع‌تر زیبایی‌های گستره‌ی پهناور کشورمان و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری آنها و نیز بازنمایی گسترده‌تر تولیدات ملی و فعالیت‌های اقتصادی و مالی کشور این برنامه‌ها از پنجم مرداد ماه به شبکه‌های پربیننده‌ی سیما منتقل می‌شوند تا با هم افزایی و استفاده بهینه از منابع رسانه ملی شاهد تقویت و ارتقای این برنامه‌ها باشیم.
با اتمام فعالیت شبکه‌های ایران کالا و شما از پنجم مرداد ماه رسانه ملی در بازآرایی شبکه‌ها بر اساس نظر مخاطبان و نیز صرفه جویی در امکانات خود گام دیگری را به سوی تحول بر می‌دارد.»

شبکه شما با اتکا به تولیدات برنامه‌ای سیمای مراکز استان‌ها از طریق تأمین و تولید برنامه، در سال ۱۳۹۰ یعنی حدود ۱۱ سال پیش آغاز به کار کرد. این شبکه‌ در مقطعی با روی کار آمدن محمد سرافراز  با هدف کوچک‌سازی صداوسیما در اسفند ماه ۱۳۹۴ با شبکه‌ی آموزش ادغام شده بود که با آمدن عبدالعلی علی‌عسکری در سال ۱۳۹۵ بار دیگر به آنتن صداوسیما بازگشت.

شبکه‌ی ایران کالا که با مأموریت اقتصادی فعالیتش را در سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی آغاز کرد، جایگزین شبکه‌ی بازار شده بود. ماموریت این شبکه تبلیغات برای کالای ایرانی به منظور رونق بازار، ظرفیت‌سازی و تحول‌آفرینی در فضای کسب و کار، حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی، کمک به توسعه اشتغال، ارتقاء کیفیت کالا و خدمات و تحقق عدالت اطلاعاتی با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط عنوان شده و هدفش تبدیل شدن به برترین حامی تبلیغاتی صنایع کوچک و متوسط و مورد اعتمادترین مرجع اطلاعات قتصادی کشور بود.

  • Hasan

    بیشتر از دو تا کانال داشتن توجیه اقتصادی ندارد.بودجه چهل تا کانال رو صدا و سیمای میگیرد، ولی فقط ظرفیت داشتن دو تا کانال قابل تحمل را دارد.

ارسال نظر