شناسه خبر : 24968

نتفلیکس به سریال‌های موفق قدیمی پناه می برد

نتفلیکس به سریال‌های موفق قدیمی پناه می برد

نتفلیکس برای نجات از شرایطی که مدتی است دچارش شده، سراغ سریال‌های موفق قدیمی می رود. در جدیدترین اعلام، این پلتفرم از تولید یک نمایشنامه و یک سریال جدید، بر اساس درام فانتزی و ترسناک «اتفاقات عجیب» خبر داده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا براساس گزارش الجزیره، اول ماه جولای جاری، نتفلیکس آخرین قسمت از فصل چهارم سریال «اتفاقات عجیب» (Stranger Things ) را به نمایش گذاشت؛ سریالی که توانست در سرتاسر جهان به محبوبیت دست پیدا کند.

برادران دافر که سازنده این سریال هستند اعلام کرده‌اند که قرار است یک اسپین ـ آف از سریال «اتفاقات عجیب» بسازند و این تنها یکی از پنج پروژه‌ای است که آنها با نتفلیکس دارند.

از دیگر پروژه‌های مورد توافق برادران دافر، نمایشنامه‌ای است که داستانش در دنیای «اتفاقات عجیب» می‌گذرد. همچنین یک سریال بر اساس رمان «طلسم» (The Talisman) نوشته استیفن کینگ و نیز سریالی بر اساس انیمه «دفتر مرگ» (Death Note) ساخته می‌شود.

پروژه پنجم هم سریالی است به کارگردانی جفری ادیس و ویل متیوز، که با سریال «کریستال تاریک: عصر مقاومت» که از نتفلیکس پخش شد، به شهرت رسیدند.

این پنج پروژه در حال حاضر در مرحله پیش تولید بوده و تولیدشان تحت مدیرت شرکت تازه تاسیس (Upside Down Pictures) قرار دارد. برادران دافر گفته‌اند که این شرکت روی داستان هایی که آن‌ها از کودکی به آن علاقه داشته‌اند، کار خواهد کرد؛ داستان‌هایی که آمیزه‌ای از چیزهای عادی و غیرعادی است.

عجیب نیست که نتفلیکس تمایل دارد سریال «اتفاقات عجیب» را گسترش دهد و آثار جانبی از آن تولید کند، زیرا این پلتفرم تولیدکننده فیلم و سریال مدتی است که با بحران و زیان مالی مواجه بوده و سهامش کاهش پیدا کرده است. از این رو برای بازگشت مخاطبانش، به سمت سریال‌های پرمخاطبی مثل «اتفاقات عجیب» و «بریجرتون» (Bridgerton) بازگشته است.

نتفلیکس در چند ماه گذشته مشترکان زیادی را از دست داده است. بیش از سه میلیون نفر از مشترکان نتفلیکس در سه ماه گذشته اشتراک خود را لغو کرده‌اند. بر این اساس تصمیم نتفلیکس برای ساختن آثار فرعی و مشتق شده از سریال های موفق سالهای اخیر، تصمیمی تجاری برای حفظ مشترکان قدیمی است که در سال‌های گذشته بینندگان این سریال‌ها بوده‌اند.

ارسال نظر