شناسه خبر : 24967

قابلیت خروج از گفت‌وگوها به توییتر اضافه شد

قابلیت خروج از گفت‌وگوها به توییتر اضافه شد

توییتر در جدیدترین به‌روزرسانی خود، قابلیت خروج از مکالمات توییتر (Unmention) را برای همه کاربران فراهم کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اکنون همه کاربران توییتر می‌توانند از منشن شدن خود در گفت‌وگوهای این شبکه اجتماعی جلوگیری کنند.

توییتر قابلیت حذف منشن یا Unmention را به عنوان توانایی خروج از گفت‌وگوهای ناخواسته در این پلتفرم، توصیف کرده است. هنگامی که کاربران از این قابلیت استفاده می کنند، دیگر در توییت‌های آینده نام آنها منشن نمی‌شود و دیگران قادر نخواهند بود در رشته توییت مذکور، به آنها پاسخ دهند. این قابلیت مانع از آن نمی‌شود که دیگران وارد گفت‌وگو شوند اما حداقل پاسخها و اعلانهای شخص را مصون نگه می‌دارد.

این قابلیت به مدت بیش از یک سال تحت آزمایش بود. توییتر نخستین بار تابستان گذشته این ایده را مطرح و اعلام کرد هدف آن، جلوگیری از توجه ناخواسته‌ای است که اغلب به آزار و اذیت منتهی می‌شود. آزمایش این قابلیت در آوریل آغاز شد اما به گروه کوچکی از کاربران در وب محدود بود. با به‌روزرسانی جدید، همه کاربران خواه از اپلیکیشن توییتر استفاده کنند یا از وب سایت این پلتفرم، می‌توانند منشن خود را در یک رشته گفت‌وگوی توییتر حذف کنند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، توییتر با این به‌روزرسانی، تلاش کرده است به کاربران راه‌های بیشتری برای کنترل تعامل با دیگران به خصوص در شرایطی که بیم دارند در معرض آزار قرار بگیرند، فراهم کند. توییتر همچنین قابلیتهای محدود کردن پاسخ را اضافه کرده و "حالت امن" (Safety mode) را آزمایش می‌کند که به صورت خودکار، حسابهای مشکل ساز را مسدود می‌کند.

ارسال نظر