شناسه خبر : 23927

یک رکورد تاریخی در سینما برای «تام کروز» و «تاپ گان»

یک رکورد تاریخی در سینما برای «تام کروز» و «تاپ گان»

فیلم «تاپ گان: ماوریک» کمترین کاهش فروش تاریخ سینما را در هفته دوم اکران به نام خود ثبت کرد، ضمن این که پرفروش‌ترین فیلم با بازی «تام کروز» در آمریکا شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایسنا، فیلم اکشن و هیجانی «تاپ گان: ماوریک» با بازی «تام کروز» در دومین هفته اکران به فروش ۸۶ میلیون دلار دست یافت تا با کاهش فروش ۳۲ درصدی، کمترین اُفت فروش تاریخ سینما را برای فیلمی با فروش افتتاحیه ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر، به نام خود ثبت کند.

قسمت جدید فیلم «تاپ گان» تاکنون ۲۹۱.۶ میلیون دلار در آکیکا فروخته و فروش جهانی آن به بیش از ۵۴۸ میلیون دلار رسیده است. این فیلم همچنین با عبور از فیلم «جنگ دنیاها» محصول ۲۰۰۵ که ۲۴۳ میلون دلار در آمریکا فروخته بود، به موفق‌ترین فیلم کارنامه «تام کروز» در گیشه آمریکا تبدیل شد.

در گیشه بین‌الملل هم «تاپ گان: ماوریک» تنها در دو هفته نخست اکران از فروش خارجی کل قیمت اول این فیلم که ۱۷۶ میلیون بود، پیشی گرفته است و بریتانیا با ۳۹.۷ میلیون دلار بهترین بازار خارجی این فیلم بوده است گرچه قسمت جدید «تاپ گان» قرار است نیست در بازار بزرگ سینمای چین و روسیه اکران شود.

عملکرد کلی فیلم «تاپ گان: ماوریک» به کارگردانی «جوزف کوشیسنکی» یک پیروزی بزرگ برای گیشه تابستانی است و حاکی از آن است که مردم مشتاق بازگشت به سینما پس از دو سال محصولات کم هالیوود به دلیل همه گیری کرونا هستند.

در فیلم جدید «تاپ گان» که نمره سینمایی (Cinema Score) عالی «A+» را دریافت کرده علاوه بر «تام کروز» بازیگرانی چون «مایلز تلر»، «جنیفر کانلی»، «جان هام»، «گلن پاول»، «لوئیس پولمن»، «دنی رامیرز»، «مونیکا باربارو»، «اِد هریس» و «وال کیلمر» نیز در نقش مرد یخی بازی می‌کنند.

این فیلم امسال در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره کن نیز به نمایش گذاشته شد که با اعطای جایزه نخل طلای افتخاری به «تام کروز» همراه شد.

داستان فیلم «تاپ گان: ماوریک» درباره «پیت میشل» (تام کروز) است که پس از  ۳۰ سال فعالیت به عنوان خلبان برتر نیروی دریایی، در معرض یک آزمایش جدید قرار می‌گیرد. 

قسمت اصلی فیلم «تاپ گان» به کارگردانی «تونی اسکات» در سال ۱۹۸۶ به سینما آمد و به فروش جهانی ۳۵۰ میلیون دلار دست یافت.

 

ارسال نظر