شناسه خبر : 23155

ماجرای تغییر بازیگر نقش نجلا

ماجرای تغییر بازیگر نقش نجلا

کارگردان سریال نجلا درباره احتمال ساخت فصل سوم این سریال گفت که ترجیح می‌دهد به دلیل سختی‌های این کار فعلا به فکر آن نباشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، فصل دوم سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی همزمان با نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه سه سیما رفت و با شروع ماه مبارک رمضان نیز همچنان پخش خود را ادامه داد.

فصل اول سریال مهرماه سال ۹۹ پخش شد که مورد استقبال مخاطبان تلویزیون قرار گرفت و باعث شد تا فصل دوم آن حتی با تغییر بازیگر نقش اصلی آن ساخته شود. در فصل اول زوج اصلی سریال نجلا را حسام منظور و سارا رسول زاده تشکیل می‌دادند که به گفته کارگردان سارا رسول زاده به دلیل همزمانی تصویربرداری این پروژه و فیلمی دیگر، نتوانست گروه نجلا را در فصل دوم همراهی کند. نجلا در آخرین آماری که روابط عمومی صداوسیما با استناد به آمارهای مرکز افکارسنجی صداوسیما منتشر کرد، با ۲۶.۸ درصد پربیننده‌ترین سریال صداوسیما در ماه مبارک رمضان سال جاری بوده است.

890825889IMG-20220508-WA0009

خیرالله تقیانی‌پور (کارگردان این سریال) درباره دلیل ساخت فصل دوم آن گفت: حقیقتش این است که ما در زمان ساخت نجلا فیلمنامه را طوری نگارش کرده بودیم که قصه در قسمت آخر تمام شود و هیچ برنامه‌ای برای ساخت فصل دوم یا ادامه داستان نجلا نداشتیم. اما درباره اینکه یک سریال فصل‌های بعدی داشته باشد یا خیر کارگردان و تهیه‌کننده خیلی تصمیم گیر نیست و این مدیر است که تصمیم می‌گیرد سریال ادامه پیدا کند یا خیر. 

وی ادامه داد: ما در همین فصل دوم نیز با گروه نویسندگان به این نتیجه رسیدیم که کار را تمام کنیم تا مخاطب را اذیت نکنیم و او پایان قصه را ببینید. ما چه در این فصل چه در فصل قبل هیچ کاشتی نداشتیم که بخواهیم در فصل بعد آن را برداشت کنیم و به این موضوع هم فکر نکرده بودیم. حالا در این مرحله هم که اگر نجلا ۳ بخواهد ساخته شود، اینکه چه اتفاقاتی و چه قصه‌ای باید در پیش گرفته شود، در تخصص نویسندگان است که آیا به قصه‌ای می‌رسند یا خیر. 

تقیانی‌پور درباره اینکه آیا تمایل دارد که نجلا ادامه پیدا کند یا خیر نیز توضیح داد: به دلیل سختی‌هایی که ساخت نجلا و این ژانر دارد ترجیح می‌دهم یکی دو سال اصلا سمت این کار نرویم. یک سکانس معروف پشت بام در سریال داشتیم که بازیگران ما چندین ساعت زیرباران در سرمای بهمن ماه مشغول کار بودند و ما از هر طرف وسیله گرمایشی برای آن‌ها تعبیه می‌کردیم بازهم افاقه نمی‌کرد. واقعا بازیگران سریال خیلی صبوری کردند زیرا کار در شرایط سخت آب و هوایی و وضعیت مبهم کرونایی انجام شد. 

این کارگردان درباره نگرانی از تغییر بازیگر نقش نجلا و احتمال عدم اقبال به بازیگر تازه، عنوان کرد: خانم رسول زاده به دلیل آنکه همزمان در کار دیگری مشغول بودند و ما باید پروژه را هرچه زودتر کلید می‌زدیم، نتوانستیم در خدمتشان باشیم. حقیقت این است که ما ترس تغییر بازیگر نقش اصلی را داشتیم زیرا دفتری که ما سریال را در آن تهیه کردیم، سریال بچه مهندس را داشت که به همین دلیل مشابه کمی دچار افت مخاطب شده بود و تهیه‌کننده کار آقای سعدی نیز این دغدغه را داشتند. اما در همان شروع کار به این نتیجه رسیدیم که قصه‌ی نوشته شده نسبت به فصل اول آن گیرا‌تر و پر و پیمان‌تر است و از طرفی قاطبه بچه‌هایی که در نجلا ۱ چه جلوی دوربین و چه پشت دوربین بودند، در نجلا ۲ حاضر بودند، به همین دلیل با یک همفکری و خرد جمعی به این نتیجه رسیدیم که سریال می‌تواند موفق ظاهر شود. 

وی با بیان اینکه در نجلای یک هم کرونا در خوزستان در اوج شیوع و پیک خودش بود، خاطرنشان کرد: یک هفته به آغاز نجلا یک وضعیت خوزستان قرمز شد و ما مجبور شدیم که سکانس‌های داخلی را در تهران بگیریم و با بهبود اوضاع به خوزستان برویم و ادامه کار را آنجا تصویربرداری کنیم. در نجلای دو هم فشردگی کار و اینکه باید سریال را هر طور شده به پخش می‌رساندیم و زمان ما بسیار کم بود، مجبور شدیم پایان‌بندی کار را به جای جنوب در شمال و در شهر انزلی بگیریم. آنجا هم هوا بارانی بود و اصلا امکان داشت نتوانیم قسمت آخر تصویربرداری کنیم و کار بدون پایان بماند تا شرایط مساعد کار شود. 

کارگردان نجلا درباره پایان‌بندی سریال و انتقاداتی که به آن می‌شود، توضیح داد: واقعا ما زمان کافی یا حتی لازم را در اختیار نداشتیم زیرا سریال درحال پخش بود و باید آن را می‌رساندیم. ما قسمت آخر را دو روز مانده به پخش گرفتیم و بلافاصله آن را تدوین و روانه آنتن کردیم. پایان‌بندی کار به همین شکل بود اما ما پلان زیر آب داشتیم که اصلا فرصت و امکان گرفتن آن وجود نداشت. خودم فکر می‌کنم مخاطب دوست داشت ببیند که عبد و عدنان چه کار می‌کنند ولی ما نمی‌توانستیم آنتن را منتظر بگذاریم که سریال را آنطور که می‌خواهیم تمام کنیم.

وی در پایان با اشاره به محرومیت‌ها و کمبودهای استان خوزستان گفت: آقای سعدی به خاطر عرق و علاقه‌ای که به این استان دارند از همان اول ساخت این سریال دوست داشتند که سریال را حتما در این استان بسازیم تا ادای دینی به آنها کرده باشیم. واقعا مردم خوزستان از روزهای اول جنگ مقاومت کردند و هنوز هم با وجود تمام این مشکلات محکم ایستاده‌اند و زندگی می‌کنند. ما هر کجا دوربین را زمین می‌گذاشتیم تا تصویربرداری کنیم، مردم به ما مراجعه می کردند و درخواست داشتند که مشکلاتشان را نشان دهیم. امیدوارم مسئولان بیش از پیش به داد این مردم قهرمان و صبور برسند.

 

ارسال نظر