شناسه خبر : 42621

اختصاصی چابک آنلاین؛

تسهیلات اعطایی سرمایه گذاران را برای نوسازی بافت های فرسوده تشویق نمی کند

تسهیلات اعطایی سرمایه گذاران را برای نوسازی بافت های فرسوده تشویق نمی کند

رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان، گفت که اگر زلزله ای رخ دهد بافت های فرسوده عامل مشکلات اجتماعی بزرگی خواهند بود و باید هرچه سریع تر نو سازی صورت بگیرد.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، عبدالرضا فرید‌ نایینی،در گفتگو با چابک آنلاین در مورد مشوق های موجود برای نوسازی بافت های فرسوده گفت:در نوسازی بافت های نا پایدار در قالب پروتکل های موجود تسهیلاتی باید به سرمایه گذاران و پیمان کاران فعال در این زمینه  باید تعلق بگیرد ولی چهار چوب این پروتکل ها باید انگیزه ای برای سرمایه گذاران و فعالان بخش ساختمان باشد اما آن ها را ترغیب نمی کند که در گیر نوسازی بافت های فرسوده شوند به این دلیل که این بافت ها مالکین خرد متعدد دارند و سازمان دهی آن ها به لحاظ حقوقی مشکل است و باید این پروتکل ها را عوض کنند.

وی، افزود: به طور کلی وقتی بحث بافت فرسوده مطرح می شود اساس آن بحث بازسازی  شهری بوده  و این بافت ها قرار است که تجدید بنا شوند بنا براین ،در قدم اول بافت های فرسود نیازمند یک طرح جامع شهری است تا کاربری های مهم و مناسبی که در این بافت ها باید اجرایی شود در طرح دیده شود که متاسفانه همچنان در دستور کارنیست.

فرید‌نایینی ، ادامه داد:بافت های فرسوده باید گونه شناسی شوند و بر اساس گونه های مشخص در مورد بافت های فرسوده صحبت شود این گونه شناسی هم به طور دقیق انجام نشده است.

وی، افزود: وقتی بتوان یک طرح جامع شهری داشت می توان  کاربری هایی را تعریف کرد که متناسب با بافت شهر باشد و ایجاد ارزش افزوده کند.

 

ارسال نظر