شناسه خبر : 39857

اختصاصی چابک آنلاین ؛

تولید سالانه ۳۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی در کشور

تولید سالانه 3000 دستگاه ماشین آلات راهسازی در کشور

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان ماشین آلات راه و شهرسازی ایران بیان کرد: در حال حاضر نیمی از قطعات ماشین آلات راه و شهرسازی، تولید ایران و نیمی دیگرقطعات وارداتی است، بنابراین هرچقدر تولیدات افزایش پیدا کند، عرضه و تقاضا بیشتر شده و همچنین تولید قطعات داخلی نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین، "ابوالقاسم کاظمی دولابی" در گفت و گو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه لازم است استاندارهای جهانی درساخت و استفاده از ماشین آلات رعایت شود، اظهار کرد: میانگین عمرماشین آلات، نباید بیشتر از ده سال باشد اما متاسفانه بهره گیری ماشین آلات راهسازی در ایران بالاتر از عمر مفیدشان است. 

وی، درباره تعمیر و استهلاک این ماشین آلات، تصریح کرد: برخی از ماشین آلات راهسازی در ایران از قدمت طولانی برخوردارهستند، بنابراین  نیازاست که بازسازی شوند، هرچند که برخی دیگر از ماشین آلات نیز، هزینه تعمیرات آنها قدری بالاست که لازم است کنار گذاشته شوند.

به گفته دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان ماشین آلات راه و شهرسازی ایران، هرچه قیمت ها افزایش پیدا کند  خرید و فروش نیز سخت خواهد شد،بنابراین در حال حاضر واردات قطعات یدکی این ماشین آلات با مشکل روبرو است که لازم است هر چه زودتر حل شود.

کاظمی دولابی، بااشاره به اینکه اعضای انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات راه و شهرسازی ایران 8 تا 10 شرکت است، افزود: امروزه بیشتر شرکت های تولیدکننده ماشین آلات راهسازی با تمام ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند، به طوری که  می توان گفت سالانه 3000 دستگاه ماشین آلات، تولید و روانه بازارمی شود.

 

ارسال نظر