شناسه خبر : 39137

تعدادپروانه‌های صادره تهران ٢٨,٤ درصد کاهش یافت

تعدادپروانه‌های صادره تهران ٢٨,٤ درصد کاهش یافت

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ٩٥٨٦ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٨,٤ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٦١.٠ درصد افزایش داشته است.‏

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس،‌ مرکز آمار ایران نتایج طرح «گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور» در فصل بهار سال ١٤٠٢ را متشر کرد.

بر اساس این گزارش،‌ افزایش ٦١,٠ درصدی واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و ٩.١ درصدی آن در شهرداری‌های کل کشور در بهار ١٤٠٢ نسبت به بهار ١٤٠١ روی داده است.

الف- شهر تهران

در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ٩٥٨٦ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٨,٤ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٦١.٠ درصد افزایش داشته است.‌ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٦.٩ واحد بوده است.

تعداد ١٣٨٩ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در بهار ١٤٠٢ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته ٢٣,٩ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٨٨.٧ درصد افزایش داشته است.

ب- کل نقاط شهری کشور

در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ٩٨٥٢٥ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٢,٧ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٩.١ درصد افزایش داشته است.‌ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٣.٣ واحد بوده است‌.

در ضمن، نتایج‌ تفصیلی در این زمینه بزودی در وبگاه مرکز آمار ایران به آدرس www.amar.org.ir قرار خواهدگرفت.

 

ارسال نظر